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dc.contributor.authorQuintas-Froufe, Natalia
dc.contributor.authorGonzález-Neira, Ana
dc.date.accessioned2016-03-01T13:45:18Z
dc.date.available2016-03-01T13:45:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationQuintas Froufe, N. y González Neira, A. (2015): A new challenge for advertising on mobile devices: Social TV, Icono 14, volumen (13), pp. 52-75. doi: 10.7195/ri14.v13i1.755es_ES
dc.identifier.issn1697-8293
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/16152
dc.description.abstract[Abstract]: Mobile device advertising is a rapidly growing market due to the penetration of mobile devices in Spanish society. Advertising communication in this digital ecosystem continually poses new challenges. One of these - the subject of this proposal - is the link-up between mobile advertising with social TV. It opens up new possibilities for the development of advertising strategies on mobile devices. The aim of this paper is to describe the challenges faced by the Spanish advertising industry with the recent introduction of Social TV. Spain has one of the most developed Social TV sectors in Europe. It will provide a global overview of this new reality and uncover the new possibilities and main challenges for the development of advertising strategies for mobile devices. To this end we propose an examination of the perception of two of Spain’s major broadcasting empires, Atresmedia and Mediaset España, of this phenomenon.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] La publicidad móvil es un fenómeno en expansión por la alta penetración de los dispositivos móviles en la sociedad española. La comunicación publicitaria en este ecosistema digital plantea continuamente nuevos retos. Uno de ellos es la vinculación de la publicidad digital móvil con la televisión social. Esta última abre nuevas posibilidades para el desarrollo de estrategias publicitarias en estos dispositivos. El objetivo de este artículo es describir los retos a los que tiene que enfrentarse el mercado publicitario español ante la implantación de la televisión social. España es uno de los países con mayor desarrollo en este nuevo entorno en Europa. Se trata de aportar una visión completa de esta realidad que detecte las nuevas posibilidades y principales retos para el desarrollo de las estrategias publicitarias en movilidad. Para ello se expone cuál es la percepción de los dos principales grupos mediáticos españoles, Atresmedia y Mediaset España, sobre este fenómeno.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherIcono 14. Asociación Científicaes_ES
dc.relation.urihttp://dx.doi.org/10.7195/ri14.v13i1.755es_ES
dc.rightsLos autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicaciónes_ES
dc.subjectSocial TVes_ES
dc.subjectMobile advertisinges_ES
dc.subjectAdvertising strategieses_ES
dc.subjectMobile deviceses_ES
dc.subjectSocial audiencees_ES
dc.subjectSpaines_ES
dc.subjectTelevisión sociales_ES
dc.subjectPublicidad móviles_ES
dc.subjectEstrategias publicitariases_ES
dc.subjectDispositivos móvileses_ES
dc.subjectAudiencia sociales_ES
dc.subjectEspañaes_ES
dc.titleA new challenge for advertising on mobile devices: Social TVes_ES
dc.title.alternativeUn nuevo reto para la publicidad móvil: la televisión sociales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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