A new challenge for advertising on mobile devices: Social TV
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http://hdl.handle.net/2183/16152Coleccións
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A new challenge for advertising on mobile devices: Social TVTítulo(s) alternativo(s)
Un nuevo reto para la publicidad móvil: la televisión socialData
2015Cita bibliográfica
Quintas Froufe, N. y González Neira, A. (2015): A new challenge for advertising on mobile devices: Social TV, Icono 14, volumen (13), pp. 52-75. doi: 10.7195/ri14.v13i1.755
Resumo
[Abstract]: Mobile device advertising is a rapidly growing market due to the penetration of mobile devices in Spanish society. Advertising communication in this digital ecosystem continually poses new challenges. One of these - the subject of this proposal - is the link-up between mobile advertising with social TV. It opens up new possibilities for the development of advertising strategies on mobile devices.
The aim of this paper is to describe the challenges faced by the Spanish advertising
industry with the recent introduction of Social TV. Spain has one of the most
developed Social TV sectors in Europe. It will provide a global overview of this new
reality and uncover the new possibilities and main challenges for the development of
advertising strategies for mobile devices. To this end we propose an examination of
the perception of two of Spain’s major broadcasting empires, Atresmedia and Mediaset
España, of this phenomenon. [Resumen] La publicidad móvil es un fenómeno en expansión por la alta penetración de los
dispositivos móviles en la sociedad española. La comunicación publicitaria en este ecosistema digital plantea continuamente nuevos retos. Uno de ellos es la vinculación de la publicidad digital móvil con la televisión social. Esta última abre nuevas posibilidades para el desarrollo de estrategias publicitarias en estos dispositivos. El objetivo de este artículo es describir los retos a los que tiene que enfrentarse el mercado publicitario español ante la implantación de la televisión social. España es uno de los países con mayor desarrollo en este nuevo entorno en Europa. Se trata de aportar una visión completa de esta realidad que detecte las nuevas posibilidades y principales retos para el desarrollo de las estrategias publicitarias en movilidad. Para ello se expone cuál es la percepción de los dos principales grupos mediáticos españoles, Atresmedia y Mediaset España, sobre este fenómeno.
Palabras chave
Social TV
Mobile advertising
Advertising strategies
Mobile devices
Social audience
Spain
Televisión social
Publicidad móvil
Estrategias publicitarias
Dispositivos móviles
Audiencia social
España
Mobile advertising
Advertising strategies
Mobile devices
Social audience
Spain
Televisión social
Publicidad móvil
Estrategias publicitarias
Dispositivos móviles
Audiencia social
España
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ISSN
1697-8293
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