Listar GI-DILEC - Artigos por autor "Couto-Cantero, Pilar"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Effectiveness and assessment of english production skills through audiovisual translation
Couto-Cantero, Pilar; Sabaté-Carrové, Mariona; Tinedo Rodríguez, Antonio (Universidad de Helsinki, 2022)[Abstract] This article is framed within a research project based in Spain aimed at studying the use of Audiovisual Translation tools to develop communicative competences for teaching and learning English as a Foreign ... -
Engaging Ethnic-Diverse Students: A Research Based on Culturally Responsive Teaching for Roma-Gypsy Students
Meléndez-Luces, Jennifer; Couto-Cantero, Pilar (2021)[Abstract] Intercultural Education is a key feature in the development of inclusion strategies aimed at ethnically diverse students. Transformative approaches towards learning such as Culturally Responsive Teaching (CRT) ... -
Un modelo teórico-práctico: la transpodidáctica textual: usos y aplicaciones de los textos de ficción para la enseñanza y aprendizaje de lenguas
Couto-Cantero, Pilar (Universidad Complutense de Madrid, 2014)[Resumen] El objetivo principal de este artículo consiste en la presentación de un modelo teóricopráctico que hemos denominado: “modelo de la transpodidáctica textual”. Este modelo está basado en la elaboración y aplicación ... -
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX: an ongoing project on the validity of audiovisual translation tools in teaching English
Couto-Cantero, Pilar; Sabaté-Carrové, Mariona; Gómez Pérez, María Carmen (2021)[Abstract] This article shows the preliminary design process for a tailor-made Initial Test of Integrated Skills (ITIS) specially adapted to the needs of TRADILEX, a project (2020-2023) funded by the Spanish Ministry of ... -
El uso del translanguaging y el enfoque CLIL en educación primaria
Couto-Cantero, Pilar; Fraga-Castrillón, Noemi (Universidad de Granada, 2023-01-31)[Resumen] Este estudio de caso tiene como objetivo principal averiguar el modo en que se realizan las prácticas desde el enfoque CLIL y el uso del translanguaging en lo referente al aprendizaje de una lengua extranjera ...