Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
School Engagement, Academic Achievement, and Self-Regulated Learning
(2021)
[Abstract] School engagement occupies a place of reference in recent educational psychology research owing to its potential to address poor school results and school dropout rates. However, there is a need for a unifying ...
Perceived Competence and Intrinsic Motivation in Mathematics: Exploring Latent Profiles
(2021)
[Abstract] This study aims to use a person-centred approach to identify possible student motivational profiles in mathematics. These profiles are made up of various combinations of two motivational variables: perceived ...
Ecologías de aprendizaje y motivación del profesorado universitario de Ciencias de la Salud
(2021)
[Resumen] El presente trabajo pretende profundizar en el estudio de uno de los componentes clave que conforman la Dimensión Personal de las Ecologías de Aprendizaje de los docentes universitarios de Ciencias de la Salud: ...
El reto de los profesores de secundaria ante las redes sociales
(2021)
[Resumen] En el contexto educativo, la integración de la tecnología genera posiciones ambivalentes: se percibe como una oportunidad para la innovación, pero también como un elemento disruptivo que suscita preocupación. ...
Hábitos de uso de las redes sociales en la adolescencia: desafíos educativos
(2021)
[Resumen] Esta investigación analiza los hábitos de uso de las redes sociales por parte del alumnado de cuarto curso de Educación Secundaria (14 a 16 años) con el propósito de vislumbrar las acciones educativas que conviene ...
Un estudio comparativo de los deberes escolares en el alumnado extranjero y no extranjero
(2021)
[Resumen] Los deberes escolares han despertado un gran interés tanto en el plano académico como social en las últimas décadas. Sin embargo, los estudios realizados con población extranjera sobre los deberes escolares todavía ...
Validation of the Activities’ Scale in Higher Education Students’ Personal Learning Environments
(2021)
[Abstract] Background: Personal learning environments are the networks of tools, activities, and connections that each person uses for their learning. Although there have been increasing numbers of studies, measurement ...
Musical expression in the training of future primary education teachers in Galicia
(Sage, 2021)
[Abstract] In this article, we present the results of a study about the perceptions of students studying for a degree in primary education about their music-teaching knowledge and their training needs in that area. The ...
Obstáculos en el desarrollo de las ecologías de aprendizaje: un desafío a la formación expandida en los escenarios de pandemia
(Universidad de Granada. Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, 2021)
[Resumen] El estudio presente, que parte de una investigación realizada a través del método Delphi,
quiere poner de relieve los diferentes tipos de barreras que han de tenerse en cuenta para
la planificación y el desarrollo ...
Factors Influencing Students’ Perceived Impact of Learning and Satisfaction in Computer Supported Collaborative Learning
(2021)
[Abstract] The analysis of the processes and elements articulating effective Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) constitutes a focal research stream in education. Following these streams, satisfaction and ...