Listar Grupo de Estradas, Xeotécnia e Materiais (CGM) por título
Mostrando ítems 25-44 de 160
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Binder–aggregate adhesion and resistance to permanent deformation of bitumen-emulsion-stabilized materials made with construction and demolition waste aggregates
(Elsevier, 2016)[Abstract:] Bitumen-stabilized materials with emulsion (BSM-E) are gaining increasing importance within the scope of road pavement engineering and the fight against climate change. Both environmental and economic aspects ... -
Calibración de las ecuaciones constitutivas del módulo resiliente de una zahorra artificial de granito
(Asociación Española de la Carretera, 2002) -
Caracterización de áridos volcánicos de Canarias y aplicaciones en la construcción de carreteras
(Federación de Áridos, 2015)[Resumen:] Debido a su formación geológica, en los archipiélagos de la Macaronesia los áridos utilizados son siempre de naturaleza volcánica, bien procedentes de los depósitos piroclásticos (basálticos y sálicos), bien de ... -
Caracterización de los factores que intervienen en la accidentalidad en las carreteras de la red primaria
(Foro de Ingeniería del Transporte, 2000)[Resumen:] En esta comunicación se procede al estudio de la influencia de la sección transversal en determinados tipos de accidentes, en concreto de los producidos por salidas de calzada o por choque frontal. También se ... -
Caracterización del comportamiento a fatiga de mezclas bituminosas en caliente fabricadas con áridos reciclados
(Secretaría del Grupo Español de Fractura, 2007)[Resumen:] En este trabajo se estudia la resistencia a la fisuración por fatiga de mezclas bituminosas en caliente fabricadas con áridos procedentes de residuos de construcción y demolición (RCD). Las mezclas se dosificaron ... -
Characterisation of recycled concrete aggregates when used in asphalt concrete: a technical literature review
(Taylor & Francis Online, 2015)[Abstract:] Concrete is one of the most widely used construction and building materials. When a concrete structure reaches the end of its life, the demolition waste may be used to produce recycled concrete aggregates (RCA). ... -
Characterization of hot-mix asphalt made with recycled concrete aggregates that have been cured for 4 hours in the oven
(Trans Tech Publications, 2014)[Abstract:] In this research a laboratory characterization of hot-mix asphalt (HMA) made with recycled concrete aggregates (RCA) from construction and demolition waste (CDW) as base layer in road construction has been ... -
Coastal Cliff Exposure and Management
(Elsevier, 2020)[Abstract:] Coastal cliffs cover about 75% of the world's coastlines. Many of these cliffs suffer severe erosion problems, which are mainly caused by wave action and lead to important damages. The main objective of this ... -
Compactability and mechanical properties of cold recycled mixes prepared with different nominal maximum sizes of RAP
(Elsevier, 2022)[Abstract:] The use of cold recycled asphalt mixtures (CRM) has been soaring during recent years. Reclaimed Asphalt Pavement (RAP) is the main component of CRM, and despite the numerous studies on CRM, the impact of different ... -
Compaction and Volumetric Analysis of Cold in-Place Recycled Asphalt Mixtures Prepared Using Gyratory, Static, and Impact Procedures
(Elsevier, 2021)[Abstract] Compaction is one of the most important factors to be considered while manufacturing laboratory samples of cold in-place recycled (CIR) mixtures. In this study, the effect of three laboratory compaction ... -
Comparison of accelerated laboratory curing and maturation under uncontrolled conditions of gravel emulsions using a nonlinear weighted least-squares predictive model
(Taylor & Francis, 2022)[Abstract:] Cold-asphalt mixtures (CAMs) are evolved materials whose mechanical strength increases with their maturation. The relationship between CAM field maturation and laboratory-accelerated cure procedures is not well ... -
Comportamiento mecánico de mezclas bituminosas recicladas en frío con emulsión: sostenibilidad y economía circular en el sector de la pavimentación
(Asociación Española de la Carretera, 2023)[Resumen:] Durante esta investigación, se analizó el comportamiento de mezclas bituminosas recicladas en frío con emulsión bituminosa y 100% de material fresado (RAP). Se evaluaron su compactabilidad y propiedades volumétricas ... -
Comportamiento resiliente en las capas de base de materiales granulares
(Centro de Estudios y Experimentación de Obras Públicas (CEDEX), 2000)[Resumen:] La realizacion de modelos es un requerimiento importante para estudiar el comportamiento resiliente de los materiales granulares. Muchos investigadores han perfilado diferentes procedimientos para predecir la ... -
Comprobación estructural de las secciones de firme de la instrucción de carreteras 6.1 y 6.2 I.C
(Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, 2002)[Resumen:] En el año 1986, a partir de métodos analítico-empíricos en modelos multicapa, el CEDEX realizó la comprobación del dimensionamiento de las secciones de firme recogidas en las Normas 6.1 y 6.2 de la Instrucción ... -
Condiciones adversas en la gestión de la seguridad vial en las carreteras locales
(Asociación Española de la Carretera, 1999)[Resumen:] Como es sabido, las redes locales suelen estar constituidas por aquellas carreteras que garantizan la circulación intermunicipal, dan acceso rodado a todos los núcleos de población, sirven de soporte a la ... -
Construction and demolition debris in hot mix asphalt
(American Society of Civil Engineers (ASCE), 2009)This work evaluates the resistance to fatigue cracking of hot asphalt mixtures made with aggregates from construction and demolition debris. The mixtures were fabricated with 50% recycled aggregates to be used as road bases ... -
Construction waste in hot mix asphalt
(International Road Federation (IRF), 2010)[Abstract:] This paper analyzes the effect of water on the durability of hot asphalt mixtures made with recycled aggregates from construction and demolition waste. To design the asphalt mixtures Marshall tests were carried ... -
La coordinación del sistema de transporte en áreas metropolitanas semiconsolidadas: la gestión del tráfico público y privado
(Universidad de Cantabria, Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos, 2002)[Resumen:] En este artículo se remarcan los principales factores que influyen sobre la cuota con la que participa el transporte público dentro del reparto modal de la movilidad que se verifica en una ciudad media. Se ilustra ... -
Critical analysis of the sustainable consumption of bitumen in asphalt concrete mixtures made with recycled concrete aggregates from construction and demolition debris
(HARD Publishing Company, 2015)[Abstract:] The frequent construction and demolition of buildings and civil works causes excessive waste of energy and natural resources. It is generally accepted that asphalt concrete (AC) mixtures made with recycled ... -
Critical Length of Encased Stone Columns
(Elsevier, 2021)[Abstract] Encased stone columns are vertical inclusions in soft soils formed by gravel wrapped usually with a geotextile. Their critical length is the one where further lengthening of the column provides a negligible ...