Imagery vividness and emotionality of concrete and abstract words: a classroom activity

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7640Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Imagery vividness and emotionality of concrete and abstract words: a classroom activityAuthor(s)
Date
2009Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2009, 17: 301-306. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumo] As palabras teñen moitas propiedades psi-
colóxicas, entre as mais importantes está a
viveza de imaxe e a emotividade. Un dos
coñecementos básicos que deben ter os estu-
diantes de psicoloxía é o de os valores das
palabras. Cando as palabras son seleccionadas
ó chou, as palabras concretas suscitan mais
viveza de imaxe que as palabras abstractas,
estas suscitan mais emotividade que as pala-
bras concretas. Neste artigo describo unha
actividade de clase deseñada para axudar os
estudiantes a comprender o concepto de vive-
za e emotividade das palabras, así como a súa
concreción e abstracción. Apliquei este proce-
demento a un grupo de 58 estudiantes, os que
se lles deu unha lista de 40 palabras, e se lles
pediu que puntuasen a viveza de imaxe e a
emotividade de cada unha das palabras. Eles
mesmos fixeron a análise estatística dos seus
propios datos e dos datos do grupo, tratando
de descubrir por eles mesmos a negativa corre-
lación entre a viveza da imaxe e a emotivida-
de. As palabras abstractas suscitaron unha
maior emotividade que as palabras concretas. [Resumen] Las palabras tienen muchas propiedades
psicológicas, entre las más importantes está la
viveza y la emotividad. Uno de los conoci-
mientos básicos que deben poseer los estu-
diantes de psicología es el de los valores de
las palabras. Cuando las palabras son selec-
cionadas al azar, las palabras concretas susci-
tan más viveza de imagen que las palabras
abstractas, y éstas suscitan más emotividad
que las palabras concretas. En este artículo
describo una actividad de clase diseñada para
ayudar a los estudiantes a comprender el con-
cepto de viveza y emotividad de las palabras,
así como su concreción y abstracción.
Apliqué este procedimiento a un grupo de 58
estudiantes, a los que se le dio una lista de 40
palabras y se les pidió que puntuasen la vive-
za de imagen y la emotividad de cada una de
las palabras. Ellos mismos efectuaron el aná-
lisis estadístico de sus propios datos y de los
datos de grupo, tratando de descubrir por ellos
mismos la negativa correlación entre viveza
de imagen y emotividad. Las palabras abs-
tractas suscitaron una mayor emotividad que
las palabras concretas. [Abstract] Words have numerous “psychological”
properties, among the most important of
which are imagery vividness and emotiona-
lity. Achieving understanding of these pro-
perties of words is a basic requirement in
undergraduate psychology courses. Here I
describe a classroom procedure designed to
help students understand the concepts of
imagery vividness and emotionality, as well
as concreteness and abstractness. We
applied this procedure to a group of 58 stu-
dents, who were each given a list of 40
words and asked to rate the imagery vivid-
ness and emotionality of each word. They
then performed simple statistical analyses of
their own data and of the group data, ena-
bling them to discover for themselves the
well-known negative correlation between
imagery vividness and emotionality, the
typically high imagery vividness and low
emotionality of concrete words, and the
typically low imagery vividness and high
emotionality of abstract words.
Keywords
Actividad de clase
Psicología
Imagen
Emotividad
Concreción
Classroom activity
Psychology
Emotionality
Concreteness
Psicología
Imagen
Emotividad
Concreción
Classroom activity
Psychology
Emotionality
Concreteness
ISSN
1138-1663