Mostrar o rexistro simple do ítem
Influencias da psicoloxía internacional na Psicoloxía Pedagógica (1919) d eXoán V. Viqueira
dc.contributor.author | Costa Rico, Antón | |
dc.date.accessioned | 2011-07-12T10:57:40Z | |
dc.date.available | 2011-07-12T10:57:40Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 2008, 16: 7-30. ISSN: 1138-1663 | es_ES |
dc.identifier.issn | 1138-1663 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/7612 | |
dc.description.abstract | [Resumo] O prestixioso intelectual Xoán Vicente Viqueira (1886-1924), humanista e unha das personalidades sobranceiras das Irman- dadades da Fala, un movemento pola recupe- ración da lingua galega que se activou en 1916, gozou de alta formación filosófica e tivo acceso directo e dominio dos desenvolve- mentos alcanzados en Alemania pola psicolo- xía experimental dos primeiros anos do sécu- lo XX, e das súas aplicacións ao campo peda- góxico. Dende unha sólida formación foi en España, na “Institución Libre de Enseñanza” en Madrid primeiro, e en Galicia despois, un experto formador do profesorado e ensaísta destacado. Así, se pon de manifesto en obras como Psicología Pedagógica (1919), ou La psicología contemporánea (póstumo, 1930), onde se examinan críticamente os problemas, as orientacións e a conflitividade teórica e paradigmática, afrontados naqueles momen- tos polo desenvolvemento científico da psico- logía. Nesta contribución analízanse unha parte dos tópicos máis destacados da súa obra, entrevista dende o ángulo psico-pedagóxico, revísanse os estudos a que tal obra foi someti- da e rastréxanse as fontes e os modelos consi- derados por Viqueira. | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumen] El prestigioso intelectual Xoán Vicente Viqueira (1886-1924), humanista y una de las personalidades relevantes de las Irman- dadades da Fala, un movimiento por la recu- peración de la lengua gallega que se activó en 1916, gozó de alta formación filosófica y tuvo acceso directo y dominio de los desarrollos alcanzados en Alemania por la psicología experimental de los primeros años del siglo XX, y de sus aplicaciones al campo pedagó- gico. Desde una sólida formación fue en España, en la “Institución Libre de Enseñanza” en Madrid primero, y en Galicia después, un experto formador del profesorado y ensayista destacado. Así, se pone de mani- fiesto en obras como Psicología Pedagógica (1919), o La psicología contemporánea (pós- tumo, 1930), donde se examinan críticamente los problemas, las orientaciones y la confliti- vidad teórica y paradigmática, afrontados en aquellos momentos por el desarrollo científi- co de la psicología. En la presente contribu- ción se analizan una parte de los tópicos más destacados de su obra, entrevista desde el ángulo psico-pedagógico, se revisan los estu- dios a que tal obra fue sometida y se rastrean las fuentes y los modelos considerados por Viqueira. | es_ES |
dc.description.abstract | [Abstract] The prestigious intellectual Xoán Vicente Viquieira (1886-1924) was a humanist and one of the most outstanding personalities of the Irmandadades da Fala (Language Asso- ciations) – a movement in favour of recovering the Galician language which began in 1916. Besides being highly trained in philosophy, he also had direct access to and a good working knowledge of the developments achieved in Germany in the field of experimental psycho- logy during the beginning of the 20th Century, and their applications in the field of pedagogy. Due to his solid training, he became an expert in teacher training at the “Institución Libre de Enseñanza” (Free Teaching Institute) first in Madrid and later in Galicia; he was also a lea- ding essayist, as revealed by his works such as Psicología Pedagógica (Pedagogic Psychology) (1919), or La psicología contem- poránea (Contemporary Psychology) (posthu- mous, 1930). In the latter, he examined in detail the problems, the tendencies and the the- oretical and paradigmatic conflict, which at the time were being challenged due to the scienti- fic development of psychology. In this work, we analyse one of the most remarkable sub- jects of his work, seen from a psycho-pedago- gic point of view, and we also revise the studies carried out on his work as well as delving into the sources and models which were considered by Viqueira. | es_ES |
dc.language.iso | glg | es_ES |
dc.publisher | Universidade da Coruña | es_ES |
dc.subject | Psicología experimental | es_ES |
dc.subject | Psicología pedagógica | es_ES |
dc.subject | Alemania | es_ES |
dc.subject | Conciencia | es_ES |
dc.subject | Experimental psychology | es_ES |
dc.subject | Pedagogic psychology | es_ES |
dc.subject | Germany | es_ES |
dc.subject | Consciousness | es_ES |
dc.title | Influencias da psicoloxía internacional na Psicoloxía Pedagógica (1919) d eXoán V. Viqueira | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess |