Influencias da psicoloxía internacional na Psicoloxía Pedagógica (1919) d eXoán V. Viqueira

Ver/abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7612Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Influencias da psicoloxía internacional na Psicoloxía Pedagógica (1919) d eXoán V. ViqueiraAutor(es)
Data
2008Cita bibliográfica
Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 2008, 16: 7-30. ISSN: 1138-1663
Resumo
[Resumo] O prestixioso intelectual Xoán Vicente
Viqueira (1886-1924), humanista e unha das
personalidades sobranceiras das Irman-
dadades da Fala, un movemento pola recupe-
ración da lingua galega que se activou en
1916, gozou de alta formación filosófica e
tivo acceso directo e dominio dos desenvolve-
mentos alcanzados en Alemania pola psicolo-
xía experimental dos primeiros anos do sécu-
lo XX, e das súas aplicacións ao campo peda-
góxico. Dende unha sólida formación foi en
España, na “Institución Libre de Enseñanza”
en Madrid primeiro, e en Galicia despois, un
experto formador do profesorado e ensaísta
destacado. Así, se pon de manifesto en obras
como Psicología Pedagógica (1919), ou La
psicología contemporánea (póstumo, 1930),
onde se examinan críticamente os problemas,
as orientacións e a conflitividade teórica e
paradigmática, afrontados naqueles momen-
tos polo desenvolvemento científico da psico-
logía. Nesta contribución analízanse unha
parte dos tópicos máis destacados da súa obra,
entrevista dende o ángulo psico-pedagóxico,
revísanse os estudos a que tal obra foi someti-
da e rastréxanse as fontes e os modelos consi-
derados por Viqueira. [Resumen] El prestigioso intelectual Xoán Vicente
Viqueira (1886-1924), humanista y una de las
personalidades relevantes de las Irman-
dadades da Fala, un movimiento por la recu-
peración de la lengua gallega que se activó en
1916, gozó de alta formación filosófica y tuvo
acceso directo y dominio de los desarrollos
alcanzados en Alemania por la psicología
experimental de los primeros años del siglo
XX, y de sus aplicaciones al campo pedagó-
gico. Desde una sólida formación fue en
España, en la “Institución Libre de
Enseñanza” en Madrid primero, y en Galicia
después, un experto formador del profesorado
y ensayista destacado. Así, se pone de mani-
fiesto en obras como Psicología Pedagógica
(1919), o La psicología contemporánea (pós-
tumo, 1930), donde se examinan críticamente
los problemas, las orientaciones y la confliti-
vidad teórica y paradigmática, afrontados en
aquellos momentos por el desarrollo científi-
co de la psicología. En la presente contribu-
ción se analizan una parte de los tópicos más
destacados de su obra, entrevista desde el
ángulo psico-pedagógico, se revisan los estu-
dios a que tal obra fue sometida y se rastrean
las fuentes y los modelos considerados por
Viqueira. [Abstract] The prestigious intellectual Xoán Vicente
Viquieira (1886-1924) was a humanist and one
of the most outstanding personalities of the
Irmandadades da Fala (Language Asso-
ciations) – a movement in favour of recovering
the Galician language which began in 1916.
Besides being highly trained in philosophy, he
also had direct access to and a good working
knowledge of the developments achieved in
Germany in the field of experimental psycho-
logy during the beginning of the 20th Century,
and their applications in the field of pedagogy.
Due to his solid training, he became an expert
in teacher training at the “Institución Libre de
Enseñanza” (Free Teaching Institute) first in
Madrid and later in Galicia; he was also a lea-
ding essayist, as revealed by his works such as
Psicología
Pedagógica
(Pedagogic
Psychology) (1919), or La psicología contem-
poránea (Contemporary Psychology) (posthu-
mous, 1930). In the latter, he examined in
detail the problems, the tendencies and the the-
oretical and paradigmatic conflict, which at the
time were being challenged due to the scienti-
fic development of psychology. In this work,
we analyse one of the most remarkable sub-
jects of his work, seen from a psycho-pedago-
gic point of view, and we also revise the studies
carried out on his work as well as delving into
the sources and models which were considered
by Viqueira.
Palabras chave
Psicología experimental
Psicología pedagógica
Alemania
Conciencia
Experimental psychology
Pedagogic psychology
Germany
Consciousness
Psicología pedagógica
Alemania
Conciencia
Experimental psychology
Pedagogic psychology
Germany
Consciousness
ISSN
1138-1663