Estimación da pegada ecolóxica en dous Centros da Universidade de Santiago de Compostela, e posibles implicacións educativas
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/5034Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Estimación da pegada ecolóxica en dous Centros da Universidade de Santiago de Compostela, e posibles implicacións educativasDate
2007Citation
Ambientalmente Sustentable 2007, 3: 99-117 ISSN: 1887-2417
Abstract
[Resumo] A Universidade de Santiago de Compostela, a través do Plan de Desenvolvemento
Sostible, asume o compromiso de incorporar medidas cara unha actividade docente
e investigadora que se desenvolva baixo criterios de sostibilidade, e fomentar entre
os membros da comunidade universitaria o sentido da responsabilidade e mellora do
medio ambiente. Por elo, se promove a realización dun estudo da pegada ecolóxica
do ano 2005 asociada a dous centros docentes da USC: a Escola Universitaria de
Formación do Profesorado do Campus de Lugo, e a Facultade de Ciencias Económicas
e Empresariais do Campus de Santiago.
A metodoloxía de traballo basouse nos estudos de Rees e Wackernagel (1996) e
noutros desenvoltos en España. Preténdese estimar a superficie de bosque galego
necesaria para asimilar as emisións de CO2 que se poden asociar a consumo eléctrico,
consumo de gasóleo, consumo de papel, consumo de auga, mobilidade, e construción
do edificio.
Os resultados revelan que a Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
necesitaría un total de 463,58 ha/ano de bosque galego para poder asimilar as
emisións de CO2 asociadas á súa actividade académica (unhas 344 veces a súa propia
superficie); e a Escola Universitaria de Formación do Profesorado de Lugo necesitaría
115,57 ha/ano (unhas 192 veces a súa propia superficie); analizándose finalmente
opcións e posibilidades de mellora nos ámbitos estudados. [Abstract] The University of Santiago de Compostela, through a Sustainable Development
Plan, assumes the commitment to incorporate measures towards an educational and
researching activity that is developed under sustainability criteria. And to promote among
the members of the university community the sense of responsibility and environment
improvement. This is the reason why the completion of a study about the ecological
footprint of the year 2005 associated to two teaching institutions of the USC (the University School of Primary Education in the Campus of Lugo and the Faculty of
Economics and Business Administration in the Campus of Santiago) is promoted.
The work methodology is based on the studies of Rees and Wackernagel (1996) and on
other studies developed in Spain. Its aim consists in estimating the surface of Galician
forest necessary to assimilate the CO2 emissions that can be associated to electrical
consumption, gas-oil consumption, paper consumption, water consumption, mobility,
and building construction.
The results reveal that the Faculty of Economics and Business Administration would
need a total of 463.58 ha/year of Galician forest to be able to assimilate the CO2
emissions associated to its academic activity (344 times its own surface); and the
University School of Primary Education of Lugo would need a total of 115.57 ha/year
(192 times its own surface). Finally, the study analyzes the improvement options in the
studied areas.
Keywords
Pegada ecolóxica
Educación ambiental
Desenvolvemento sostible
Ecological footprint
Environmental education
Sustainable development
Educación ambiental
Desenvolvemento sostible
Ecological footprint
Environmental education
Sustainable development
ISSN
1887-2417