Perceived Physical Education Instructor’s Autonomy Support to Students’ University Engagement: Deciphering an unexplored issue in the case of a State University in the Philippines
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/38953
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Perceived Physical Education Instructor’s Autonomy Support to Students’ University Engagement: Deciphering an unexplored issue in the case of a State University in the PhilippinesAlternative Title(s)
Percepción del apoyo de la autonomía del profesor de educación física a la participación universitaria de los estudiantes: descifrando una cuestión inexplorada en el caso de una universidad estatal de FilipinasAuthor(s)
Date
2024-09-01Citation
Lobo, J.; Masagca, R.C.; Serrano, J.; Reyes, J.; Esteban, M.J. (2024). Perceived Physical Education Instructor’s Autonomy Support to Students’ University Engagement: Deciphering an unexplored issue in the case of a State University in the Philippines. Sportis Sci J, 10 (3), 437-463 https://doi.org/10.17979/sportis.2024.10.3.10642
Abstract
[Abstract]
Scholarly articles from various disciplines have established that instructor’s autonomy
support positively influences students’ university engagement. On the one hand, studies
that were conducted in relation to this current topic in the field of Physical Education,
most specifically in the Higher Education context in the Philippines remain unexplored.
In this regard, this present study investigated the direct influence of perceived
instructor’s emotional support to students’ university engagement. Additionally, it also
examined the direct influence of IAS to the three components of UE namely, vigor,
dedication, and absorption. After surveying 702 students enrolled in Physical Education
courses in a State University, it was unraveled that IAS has a significant and direct
influence to UE. IAS also has a significant and direct relationship with VI, DE, and
ABS. Based on the findings, PE instructors’ autonomy support is crucial as it enables
students to assume responsibility for their fitness progress, cultivating a feeling of
purpose and motivation. Autonomy-supportive instructors promote increased
engagement and commitment in physical education classes by offering choices and
encouragement in goal setting, potentially encouraging students to embrace a healthy
active lifestyle even outside university. Recommendations and future research directions
are also presented in this paper. [Resumen]
Artículos académicos de varias disciplinas han establecido que la autonomía del
instructor apoya positivamente la participación de los estudiantes en la universidad. Por
un lado, los estudios que se llevaron a cabo en relación con este tema actual en el campo
de la Educación Física, más específicamente en el contexto de la Educación Superior en
Filipinas, siguen sin explorarse. En este sentido, este estudio actual investigó la
influencia directa del apoyo emocional percibido del instructor en la participación
universitaria de los estudiantes. Además, también examinó la influencia directa del IAS
en los tres componentes de la UE, a saber, vigor, dedicación y absorción. Después de
encuestar a 702 estudiantes matriculados en cursos de Educación Física en una
Universidad Estatal, se descubrió que el IAS tiene una influencia significativa y directa
en la UE. El IAS también tiene una relación significativa y directa con VI, DE y ABS.
Según los hallazgos, el apoyo a la autonomía de los instructores de Educación Física es
crucial, ya que permite a los estudiantes asumir la responsabilidad de su progreso físico,
cultivando un sentimiento de propósito y motivación. Los instructores que apoyan la
autonomía promueven un mayor compromiso y participación en las clases de educación
física al ofrecer opciones y estímulo en el establecimiento de objetivos, lo que
potencialmente alienta a los estudiantes a adoptar un estilo de vida activo y saludable
incluso fuera de la universidad. En este documento también se presentan
recomendaciones y direcciones futuras de investigación.
Keywords
University Engagement
Physical education
Instructor’s autonomy support
Active healthy lifestyle
Estilo de vida activo y saludable
Apoyo a la autonomía del docente
Educación física
Participación universitaria
Physical education
Instructor’s autonomy support
Active healthy lifestyle
Estilo de vida activo y saludable
Apoyo a la autonomía del docente
Educación física
Participación universitaria
Editor version
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2386-8333