Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Saúde
  • Traballos académicos (FCS)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Saúde
  • Traballos académicos (FCS)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudio fenomenológico sobre el uso de la realidad virtual por personas con discapacidad intelectual

Thumbnail
Ver/abrir
SomozaTrinanes_Lucia_TFG_2024.pdf (1010.Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/38837
Coleccións
  • Traballos académicos (FCS) [772]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Estudio fenomenológico sobre el uso de la realidad virtual por personas con discapacidad intelectual
Autor(es)
Somoza Triñanes, Lucía
Director(es)
Miranda Duro, María del Carmen
Concheiro Moscoso, Patricia
Data
2024-06
Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúde
Descrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2023/2024.
Resumo
[Resumen] Objetivos: El siguiente estudio de investigación trata de conocer la experiencia en el uso de la realidad virtual como una herramienta de apoyo en la vida diaria de las personas con discapacidad intelectual. Metodología: Se ha realizado un estudio fenomenológico. El trabajo se ha llevado a cabo desde finales de octubre del 2023 hasta principios de junio del 2024. Han participado entidades relacionadas con la discapacidad intelectual. Los participantes fueron personas con discapacidad intelectual y terapeutas ocupacionales pertenecientes a dichas entidades. Resultados: Tras el análisis de la información emergieron las siguientes categorías que explican el fenómeno a estudio: “Fortalezas y barreras de la tecnología para la participación en ocupaciones”, “La accesibilidad y el uso de la tecnología en personas con discapacidad intelectual” y “En busca de la inmersión inclusiva y la transformación ocupacional”. Conclusiones: En el presente estudio se concluyó que el uso de la realidad virtual presenta una experiencia positiva para las personas con discapacidad intelectual. Las tecnologías de la información y las comunicaciones pueden suponer una barrera para las personas con discapacidad intelectual, restringiendo así su autonomía, generando injusticias ocupacionales y falta de acceso a nuevas experiencias. La realidad virtual se valoró positivamente al ser una nueva experiencia. La realidad virtual podría utilizarse como una herramienta de apoyo específico, ofreciendo los apoyos necesarios, y abordando las necesidades ocupacionales detectadas. Destaca la figura del terapeuta ocupacional como facilitador en el entorno para ofrecer los apoyos necesarios.
 
[Resumo] Obxectivos: O seguinte estudo de investigación trata de coñecer a experiencia no uso da realidade virtual como una ferramenta de apoio na vida diaria das persoas con discapacidade intelectual. Metodoloxía: Realizouse un estudo fenomenolóxico. O traballo levouse a cabo dende finais de outubro de 2023 ata principios de xuño de 2024. Participaron entidades relacionadas coa discapacidade intelectual. Os participantes foron persoas con discapacidade intelectual e terapeutas ocupacionais pertencentes a ditas entidades. Resultados: Tras analizar a información obtivéronse as seguintes categorías que explican o fenómeno a estudo: “Fortalezas e barreiras da tecnoloxía para a participación en ocupacións”, “A accesibilidade e o uso da tecnoloxía en persoas con discapacidade intelectual” e “Procura da inmersión inclusiva e a transformación ocupacional”. Conclusións: O presente estudo chegou á conclusión que o uso da realidade virtual presenta unha experiencia positiva para as persoas con discapacidade intelectual. As tecnoloxías da información e as comunicacións poden supoñer unha barreira para as persoas con discapacidade intelectual, restrinxindo así a súa autonomía, xerando inxustizas ocupacionais e falta de acceso a novas experiencias. A realidade virtual tivo unha valoración positiva ao ser unha nova experiencia. A realidade virtual podería empregarse como unha ferramenta de apoio específico, ofrecendo os apoios necesarios, e abordando a necesidades ocupacionais detectadas. Destaca a figura do terapeuta ocupacional como facilitador no entorno para ofrecer os apoios necesarios.
 
[Abstract] Objective: This research study aims to understand the experience of using virtual reality as a support tool in the daily lives of people with intellectual disabilities. Methodology: It consists on a phenomenological study. The work was carried out from late October 2023 to early June 2024, involving entities related to intellectual disabilities. The participants were individuals with intellectual disabilities and occupational therapists from these entities. Results: The analysis revealed the following categories explaining the phenomenon under study: “Strengths and barriers of technology for occupational participation”, “Accessibility and use of the technology by people with intellectual disabilities”, and “Looking for inclusive immersion and occupational transformation”. Conclusions: The study concluded that using virtual reality is a positive experience for people with intellectual disabilities. Information and communication technologies can suppose a barrier for these individuals, thereby restricting their autonomy, generating occupational injustices, and limiting access to new experiences. Virtual reality was positively evaluated as a new experience. It could be used as a specific support tool, providing necessary supports and addressing identified occupational needs. The role of occupational therapists is highlighted as a facilitator in the environment, providing the support needed.
 
Palabras chave
Apoyos
Discapacidad intelectual
Realidad virtual
Tecnologías de la información y las comunicaciones
Terapia ocupacional
Apoios
Discapacidade intelectual
Tecnoloxías da información e as comunicacións
Realidade virtual
Information and communication technologies
Intellectual disability
Occupational therapy
Supports and virtual reality
 
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións