Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorIglesias Álvarez, Ana
dc.contributor.authorZorelle, Miriam
dc.date.accessioned2024-07-30T08:26:23Z
dc.date.available2024-07-30T08:26:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationIglesias Álvarez, A. M., & Zorelle Pinto, M. (2023). A desafección do galego no alumnado de Educación Infantil e Primaria do contexto urbano. Revista Galega De Filoloxía, 24. https://doi.org/10.17979/rgf.2023.24.0.9370es_ES
dc.identifier.issn2444-9121
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/38315
dc.description.abstract[Resumo]: A través dun estudo lonxitudinal a oito suxeitos, desde os tres aos dez anos de idade, analizamos a influencia dos diferentes axentes de socialización nos procesos de adquisición e uso do galego. Con este fin, realizamos entrevistas semi-estruturadas ás familias e docentes, así como probas de competencia ao propio alumnado. Isto permítenos realizar unha primeira valoración das consecuencias do Decreto do plurilingüismo (79/2010). Os resultados indican un claro retroceso no camiño da normalización lingüística, polo menos no contexto urbano analizado, cun predominio da competencia produtiva en castelán sobre o galego, especialmente na oralidade. Ademais, as crianzas pertencentes a familias galegofalantes acaban restrinxindo o uso do galego a este ámbito, mentres que os de familias castelanfalantes non introducen o galego no seu repertorio lingüístico, nin sequera nas materias impartidas nesta lingua. Polo tanto, non se acada un nivel de bilingüismo mínimo, nin a nivel de competencia nin de uso.es_ES
dc.description.abstract[Abstract]:Through a longitudinal study of eight individuals, from three to ten years old, we analyse the influence of the different agents of socialisation on the processes of acquisition and use of Galician. To this end, we conducted semi-structured interviews with families and teachers, as well as proficiency tests on the students themselves. This allows us to carry out a first assessment of the consequences of the Multilingualism Decree (79/2010) in students of these ages. The results indicate a clear setback on the road to linguistic normalisation, at least in the urban context analysed, with a predominance of productive competence in Spanish over Galician, especially in orality. Moreover, the children belonging to Galician-speaking families end up restricting the use of Galician to this area, whereas those from Spanish-speaking families do not introduce Galician into their linguistic repertoire, not even in the subjects taught in this language. Therefore, a minimum level of bilingualism is not achieved, neither at the level of proficiency nor at the level of use.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruña, Servizo de Publicaciónses_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/rgf.2023.24.0.9370es_ES
dc.rightsAtribución-CompartirIgual 3.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/*
dc.subjectBilingüismoes_ES
dc.subjectCompetencia e uso lingüísticoses_ES
dc.subjectAxentes de socializaciónes_ES
dc.subjectBilingualismes_ES
dc.subjectLinguistic competence and usees_ES
dc.subjectAgents of socialisationes_ES
dc.titleA desafección do galego no alumnado de Educación Infantil e Primaria do contexto urbanoes_ES
dc.title.alternativeThe disaffection of Galician in preschool and primary school students in an urban contextes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.volume23es_ES
UDC.startPage45es_ES
UDC.endPage65es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem