Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorLema París, Anxela
dc.date.accessioned2024-07-04T07:44:32Z
dc.date.available2024-07-04T07:44:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationLema París, Ánxela. (2023). Spilling out from the text: the hypersexualization and objectification of Galician women poets. Abriu: Estudos De Textualidade Do Brasil, Galicia E Portugal, (12), 131–152. https://doi.org/10.1344/Abriu2023.12.8es_ES
dc.identifier.issn2014-8526
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/37700
dc.description.abstract[Resumo] Este artigo analiza o discurso crítico dun conxunto de poemarios publicados entre os anos 2000 e 2010 co obxectivo de mostrar a violencia simbólica que certo sector da críti-ca literaria non feminista exerce sobre as poetas galegas. O estudo mostra, dunha banda, a cousificación que sofren as escritoras que cultivan o subxénero literario erótico como estra-texia de márketing centrada en agradar a ollada masculina, a cal evidencia a ollada monó-gama, monosexual e heteronormativa con que se recibe este tipo de literatura. No entanto, descóbrese tamén un grupo de poetas hipersexualizadas até o punto de publicaren obras cuxa temática se encontra afastada do erotismo, mais que de maneira automática se enca-dran como eróticas polo mero feito de contaren con títulos publicados nese eido no pasado. Doutra banda, o traballo constata o esencialismo imperante no tratamento da literatura es-crita por mulleres ao empregárense, de maneira recorrente, expresións do tipo «punto de vista feminino» coas que se procura reforzar a hexemonía masculina nomeando o lugar ou-tro que se lles adxudica no sistema literario, posto que non existen fórmulas equivalentes no caso dos poetas. Isto último refórzase, ademais, con comentarios paternalistas e até cuestionamentos sobre o nivel de intelixencia das autoras cos que menosprezar o seu tra-ballo. Procúrase, en diálogo constante co propio discurso da crítica literaria e con apoio da teoría feminista, evidenciar as diferentes estratexias de silenciamento e invisibilidade de que foron obxecto as escritoras galegas durante o período estudado.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] This article analyzes the critical discourse surrounding a set of poetry collections published between 2000 and 2010 with the aim of exposing the symbolic violence that a certain sector of non-feminist literary criticism exerts on Galician women writers. The study shows how, on the one hand, the objectification suffered by women writers who cultivate the erotic subgenre as a marketing strategy focused on pleasing the male gaze, evidenced by the monogamous, monosexual and heteronormative gaze with which this type of literature is received. What is more, a group of poets has also been hypersexualized even though their subject matter is far from erotic, yet they are automatically classified as such by the mere fact of having previously published within that field. On the other hand, the article confirms the prevailing essentialism in the treatment of literature written by women through repeated use of expressions such as “feminine point of view” through which critics seek to reinforce male hegemony by naming the other place assigned to women writers in the literary system, since there are no equivalent formulas in the case of male poets. The latter is further reinforced with paternalistic comments: even the level of intelligence of the authors is questioned so as to belittle their work. Drawing on feminist theories, in constant dialogue with the discourse of literary criticism itself, this article seeks to highlight the different strategies of silencing and invisibility to which contemporary Galician women writers have been subjected.es_ES
dc.description.abstract[Resum] Aquest article analitza el discurs crític d’un conjunt de poemaris publicats entre els anys 2000 i 2010 amb l’objectiu de mostrar la violència simbòlica que cert sector de la críti-ca literària no feminista exerceix sobre les poetes gallegues. L’estudi mostra, per una banda, la cosificació que pateixen les escriptores que cultiven el subgènere literari eròtic com a es-tratègia de màrqueting centrada a eixamplar la mirada masculina, la qual posa en evidència la mirada monògama, monosexual i heteronormativa amb què és rebut aquest tipus de lite-ratura. Es descobreix també alhora un grup de poetes hipersexualitzades fins al punt de pu-blicar obres amb una temàtica allunyada de l’erotisme que són enquadrades de manera auto-màtica com a eròtiques pel mer fet d’haver publicat títols en aquest àmbit amb anterioritat. Per altra banda, aquest article constata l’essencialisme imperant en el tractament de la li-teratura escrita per dones en fer servir, de manera recurrent, expressions del tipus «punt de vista femení», amb les quals es busca reforçar l’hegemonia masculina anomenant el lloc altre que se’ls adjudica en el sistema literari, atès que no existeixen fórmules equivalents en el cas dels poetes. Això es reforça, a més a més, amb comentaris paternalistes i fins i tot el qüestionament de la intel·ligència de les autores per tal de menysprear la seva feina. En dià-leg constant amb el propi discurs de la crítica literària i amb el suport de la teoria feminista, aquest article pretén posar en evidència les diferents estratègies de silenciament i invisibi-lització de què han estat objecte les escriptores gallegues en el període estudiat.Paraules clau: poesia eròtica; crítica literària; heteronormativitat; hipersexualització; cosificacióes_ES
dc.description.sponsorshipMinisterio de Ciencia, Innovación e Universidades; MCIN/AEI /10.13039/501100011033es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidad de Barcelonaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1344/Abriu2023.12.8es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectErotic poetryes_ES
dc.subjectLiterary criticismes_ES
dc.subjectHeteronormativityes_ES
dc.subjectHypersexuaizationes_ES
dc.subjectOjectificactiones_ES
dc.subjectPoesía eróticaes_ES
dc.subjectCrítica literariaes_ES
dc.subjectHeteronormatividadees_ES
dc.subjectHipersexualizaciónes_ES
dc.subjectCousificaciónes_ES
dc.titleBotar por fóra do texto: hipersexualización e cousificación das autorases_ES
dc.title.alternativeSpilling out from the text: the hypersexualization and objectification of Galician women poetses_ES
dc.title.alternativeDesbordar el text: hipersexualització i cosificació de les poetes gallegueses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleAbriu estudos de textualidade do Brasil, Galicia e Portugales_ES
UDC.issue12es_ES
UDC.startPage131es_ES
UDC.endPage152es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem