Educar la paraula amb vocació cívica, pedagògica i social
![Thumbnail](/dspace/bitstream/handle/2183/37577/Caride_Jose_Antonio_Educar_la_palabra.pdf.jpg?sequence=6&isAllowed=y)
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/37577
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial 3.0 España
Coleccións
- GI-PEHS - Artigos [27]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Educar la paraula amb vocació cívica, pedagògica i socialTítulo(s) alternativo(s)
Educar la palabra con vocación cívica, pedagógica y socialData
2020Cita bibliográfica
Caride Gómez, Jose Antonio; Pose Porto, Héctor. «Educar la paraula amb vocació cívica, pedagògica i social». Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, 2020, Núm. 76, p. 13-32, https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn76id378112.
Resumo
[Resum] Aquest text situa les seves principals contribucions a l'anàlisi de diferents circumstàncies que concorren en els processos de comunicació i l'ús que es fa del llenguatge en les societats de segle xxi, amb èmfasi especial en els contextos universitaris. Reivindicant i elogiant les virtuts cíviques, pedagògiques i socials que posen en valor la paraula, s'insisteix en la necessitat d'aprendre a parlar bé i a comunicar-se en públic, fomentant el diàleg, l'escriptura i la lectura com a "competències" principals a adquirir en el trànsit de la formació a la professió en educació social. Per fer-ho, caldrà superar algunes de les mancances i limitacions que s'observen en els seus actuals programes formatius, invocant les responsabilitats del professorat i de l'alumnat, futurs educadors socials [Resumen] El texto que presentamos sitúa sus principales contribuciones en el análisis de distintas circunstancias que concurren en los procesos de comunicación y el uso que se hace del lenguaje en las sociedades del siglo xxi, con especial énfasis en los contextos universita-rios. Reivindicando y elogiando las virtudes cívicas, pedagógicas y sociales que ponen en valor la palabra, se insiste en la necesidad de aprender a hablar bien y a comunicarse en público, fomentando el diálogo, la escritura y la lectura como “competencias” principales a adquirir en el tránsito de la formación a la profesión en educación social. Para hacerlo deberán superarse algunas de las carencias y limitaciones que se observan en sus actuales programas formativos, invocando las responsabilidades del profesorado y del alumnado, futuros educadores sociales
Palabras chave
Educació social
Formacio inicial
Professionalització
Competències
Comunicació
Educación social
Formación inicial
Profesionalización
Competencias
Comunicación
Formacio inicial
Professionalització
Competències
Comunicació
Educación social
Formación inicial
Profesionalización
Competencias
Comunicación
Versión do editor
Dereitos
Atribución-NoComercial 3.0 España