Mostrar o rexistro simple do ítem
Educar la paraula amb vocació cívica, pedagògica i social
dc.contributor.author | Caride, José Antonio | |
dc.contributor.author | Pose-Porto, Héctor | |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T09:18:37Z | |
dc.date.available | 2024-07-01T09:18:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Caride Gómez, Jose Antonio; Pose Porto, Héctor. «Educar la paraula amb vocació cívica, pedagògica i social». Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, 2020, Núm. 76, p. 13-32, https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn76id378112. | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/37577 | |
dc.description.abstract | [Resum] Aquest text situa les seves principals contribucions a l'anàlisi de diferents circumstàncies que concorren en els processos de comunicació i l'ús que es fa del llenguatge en les societats de segle xxi, amb èmfasi especial en els contextos universitaris. Reivindicant i elogiant les virtuts cíviques, pedagògiques i socials que posen en valor la paraula, s'insisteix en la necessitat d'aprendre a parlar bé i a comunicar-se en públic, fomentant el diàleg, l'escriptura i la lectura com a "competències" principals a adquirir en el trànsit de la formació a la professió en educació social. Per fer-ho, caldrà superar algunes de les mancances i limitacions que s'observen en els seus actuals programes formatius, invocant les responsabilitats del professorat i de l'alumnat, futurs educadors socials | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumen] El texto que presentamos sitúa sus principales contribuciones en el análisis de distintas circunstancias que concurren en los procesos de comunicación y el uso que se hace del lenguaje en las sociedades del siglo xxi, con especial énfasis en los contextos universita-rios. Reivindicando y elogiando las virtudes cívicas, pedagógicas y sociales que ponen en valor la palabra, se insiste en la necesidad de aprender a hablar bien y a comunicarse en público, fomentando el diálogo, la escritura y la lectura como “competencias” principales a adquirir en el tránsito de la formación a la profesión en educación social. Para hacerlo deberán superarse algunas de las carencias y limitaciones que se observan en sus actuales programas formativos, invocando las responsabilidades del profesorado y del alumnado, futuros educadores sociales | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.language.iso | cat | es_ES |
dc.relation.uri | https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/378112 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial 3.0 España | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ | * |
dc.subject | Educació social | es_ES |
dc.subject | Formacio inicial | es_ES |
dc.subject | Professionalització | es_ES |
dc.subject | Competències | es_ES |
dc.subject | Comunicació | es_ES |
dc.subject | Educación social | es_ES |
dc.subject | Formación inicial | es_ES |
dc.subject | Profesionalización | es_ES |
dc.subject | Competencias | es_ES |
dc.subject | Comunicación | es_ES |
dc.title | Educar la paraula amb vocació cívica, pedagògica i social | es_ES |
dc.title.alternative | Educar la palabra con vocación cívica, pedagógica y social | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
UDC.journalTitle | Educación social: Revista de intervención socioeducativa | es_ES |
UDC.volume | 76 | es_ES |
UDC.startPage | 13 | es_ES |
UDC.endPage | 32 | es_ES |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn76id378112 |
Ficheiros no ítem
Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)
-
GI-PEHS - Artigos [32]