Escenarios de aprendizaje. Historia, diseño e influencia del espacio arquitectónico universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje mediante metodologías activas

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/35793Collections
- Teses de doutoramento [2221]
Metadata
Show full item recordTitle
Escenarios de aprendizaje. Historia, diseño e influencia del espacio arquitectónico universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje mediante metodologías activasAlternative Title(s)
Escenarios de aprendizaxe. Historia, deseño e influencia do espazo arquitectónico universitario no proceso de ensino- aprendizaxe mediante metodoloxías activasLearning Scenarios. History, Design and Influence of the University Architectural Space in the Teaching-Learning Process Through Active Methodologies
Author(s)
Directors
Río Vázquez, Antonio S.Blanco-Lorenzo, Enrique M.
Río Vázquez, Antonio S. (Titor)
Date
2023Abstract
[Resumen] La educación es un tema de interés mundial, incluyendo los
espacios donde se desarrolla. Se habla de un cambio en la
educación, pero no del espacio necesario para estas nuevas
metodologías activas, el cual no ha cambiado en el último
siglo, o no sustancialmente.
Bajo el paraguas del filósofo y pedagogo Dewey, siguiendo
su máxima de aprender haciendo, se realiza un recorrido
histórico por los escenarios de aprendizaje en el nivel universitario
y se estudian los factores a tener en cuenta en su
diseño, observando la necesidad de un cambio en los escenarios
de aprendizaje, especialmente en la escala del diseño
interior y mobiliario, que deben adaptarse a la metodología,
actividades a desarrollar y a los usuarios.
Es necesario conocer la influencia que tiene el ambiente físico
y saber cómo usar los distintos escenarios de aprendizaje
para maximizar la experiencia de los estudiantes, que deben
ser el centro de todas las propuestas. Dentro del cambio del
aula escena al ambiente escenario, se deconstruye el aula y
sus principales elementos más característicos, analizando el
paso del pupitre mueble al prototipo móvil, de la pizarra y del
estrado a la interfaz interactiva, y de la puerta a la apertura. [Resumo] A educación é un tema de interese mundial, incluíndo os espazos
onde se desenvolve. Fálase dun cambio na educación, pero non
do espazo necesario para estas novas metodoloxías activas, o
cal non cambiou no último século, ou non substancialmente.
Baixo o paraugas do filósofo e pedagogo Dewey, seguindo a súa máxima de aprender facendo, realízase un percorrido
histórico polos escenarios de aprendizaxe no nivel universitario
e estúdanse os factores para ter en conta no seu deseño,
observando a necesidade dun cambio nos escenarios de
aprendizaxe, especialmente na escala do deseño interior e
mobiliario, que deben adaptarse á metodoloxía, actividades
a desenvolver e aos usuarios.
É necesario coñecer a influencia que ten o ambiente físico e
saber como usar os distintos escenarios de aprendizaxe para
maximizar a experiencia dos estudantes, que deben ser o
centro de todas as propostas. Dentro do cambio da aula escena
ao ambiente escenario, se deconstrúe a aula e os seus
principais elementos máis característicos, analizando o paso
do pupitre moble ao prototipo móbil, da lousa e do estrado á
interfaz interactiva, e da porta á apertura. [Abstract] Education is a global issue, including the spaces where it takes place.
There is discussion regarding a change in education, but not
about the space necessary for these new active methodologies,
which has not changed in the last century, or not substantially.
In the framework of the philosopher and pedagogue Dewey,
following his principle of learning by doing, a historical review
of learning scenarios at university level is carried out
and the factors to be taken into account in their design are
studied, observing the need for a change in learning scenarios,
especially in the scale of interior design and furniture,
which must be adapted to the methodology, activities to be
developed and users.
It is necessary to understand the influence of the physical
environment and to know how to use the different learning
scenarios to maximise the experience of the students, who
should be the centre of all the proposals. Within the change
from the classroom scene to the scenario environment, the
classroom and its main characteristic elements are deconstructed,
analysing the transition from the fixed desk to the
mobile prototype, from the blackboard and the platform to
the interactive interface, and from the door to the opening.
Keywords
Construcciones universitarias
Escenarios de aprendizaje
Espacio aula
Espacio educativo
Diseño de instalaciones educativas
Aula
Escuela
Construcción escolar
Universidad
Pupitre
Mobiliario escolar
Arquitectura
Diseño
Diseño industrial
Aprender haciendo
Dewey
Educación
Pedagogía
Enseñanza
Aprendizaje
Construcións universitarias
Escenarios de aprendizaxe
Espazo aula
Deseño de instalacións educativas
Escola
Construción escolar
Universidade
Deseño
Deseño industrial
Aprender facendo
Pedagoxía
Ensino
Aprendizaxe
Learning scenarios
Classroom space
Educational space
Educational facilities design
Classroom
School
School construction
School buildings
University
School desk
School furniture
Architecture
Design
Industrial design
Learning by doing
Education
Pedagogy
Teaching
Learning
Escenarios de aprendizaje
Espacio aula
Espacio educativo
Diseño de instalaciones educativas
Aula
Escuela
Construcción escolar
Universidad
Pupitre
Mobiliario escolar
Arquitectura
Diseño
Diseño industrial
Aprender haciendo
Dewey
Educación
Pedagogía
Enseñanza
Aprendizaje
Construcións universitarias
Escenarios de aprendizaxe
Espazo aula
Deseño de instalacións educativas
Escola
Construción escolar
Universidade
Deseño
Deseño industrial
Aprender facendo
Pedagoxía
Ensino
Aprendizaxe
Learning scenarios
Classroom space
Educational space
Educational facilities design
Classroom
School
School construction
School buildings
University
School desk
School furniture
Architecture
Design
Industrial design
Learning by doing
Education
Pedagogy
Teaching
Learning
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Immigrant students in Spain compared to spanish students: perceived relationships and academic results
López-Larrosa, Silvia; Barrós-Pérez, Cristina; Amigó, María F.; Dubra, Marie (Sociedad Universitaria de Investigación en Psicología y Salud, 2019-04-23)[Abstract] Personal relationships are central to adolescent students' lives, not just the relationships in which they themselves are involved but also those that unfold around them. This study considers immigrant and Spanish ... -
Jornais escolares: arautos de ensinamentos patrióticos e pacifistas (Santa Catarina/Brasil/1940-1960)
Cunha, Maria Teresa Santos; Bereta da Silva, Cristiani (Universidade da Coruña, 2020-12-01)[Resumo] Este artigo analisa dois jornais escolares produzidos por estudantes do primário, que circularam entre as décadas de 1940 e 1960. Para a discussão proposta estabeleceu-se um recorte temporal diferente, selecionando-se ... -
A escola de Doloriñas: memoria, latexo e presencia dun tempo escolar
Borrajo, Gena (Universidade da Coruña, 2006)[Resumo] Exalumnos da escola de ferrado inmortalizada por dona Julia Minguillón na famosa pintura “A Escola de Doloriñas”, evocan a súa infancia. As típicas trasnadas, as leccións aprendidas a carón de Doloriñas e algunha ...