Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC)
  • Teses de doutoramento
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC)
  • Teses de doutoramento
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Escenarios de aprendizaje. Historia, diseño e influencia del espacio arquitectónico universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje mediante metodologías activas

Thumbnail
Ver/abrir
PradoAcebo_Cristina_TD_2023_01de2.pdf (61.94Mb)
PradoAcebo_Cristina_TD_2023_02de2.pdf (75.61Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/35793
Coleccións
  • Teses de doutoramento [2227]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Escenarios de aprendizaje. Historia, diseño e influencia del espacio arquitectónico universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje mediante metodologías activas
Título(s) alternativo(s)
Escenarios de aprendizaxe. Historia, deseño e influencia do espazo arquitectónico universitario no proceso de ensino- aprendizaxe mediante metodoloxías activas
Learning Scenarios. History, Design and Influence of the University Architectural Space in the Teaching-Learning Process Through Active Methodologies
Autor(es)
Prado-Acebo, Cristina
Director(es)
Río Vázquez, Antonio S.
Blanco-Lorenzo, Enrique M.
Río Vázquez, Antonio S. (Titor)
Data
2023
Resumo
[Resumen] La educación es un tema de interés mundial, incluyendo los espacios donde se desarrolla. Se habla de un cambio en la educación, pero no del espacio necesario para estas nuevas metodologías activas, el cual no ha cambiado en el último siglo, o no sustancialmente. Bajo el paraguas del filósofo y pedagogo Dewey, siguiendo su máxima de aprender haciendo, se realiza un recorrido histórico por los escenarios de aprendizaje en el nivel universitario y se estudian los factores a tener en cuenta en su diseño, observando la necesidad de un cambio en los escenarios de aprendizaje, especialmente en la escala del diseño interior y mobiliario, que deben adaptarse a la metodología, actividades a desarrollar y a los usuarios. Es necesario conocer la influencia que tiene el ambiente físico y saber cómo usar los distintos escenarios de aprendizaje para maximizar la experiencia de los estudiantes, que deben ser el centro de todas las propuestas. Dentro del cambio del aula escena al ambiente escenario, se deconstruye el aula y sus principales elementos más característicos, analizando el paso del pupitre mueble al prototipo móvil, de la pizarra y del estrado a la interfaz interactiva, y de la puerta a la apertura.
 
[Resumo] A educación é un tema de interese mundial, incluíndo os espazos onde se desenvolve. Fálase dun cambio na educación, pero non do espazo necesario para estas novas metodoloxías activas, o cal non cambiou no último século, ou non substancialmente. Baixo o paraugas do filósofo e pedagogo Dewey, seguindo a súa máxima de aprender facendo, realízase un percorrido histórico polos escenarios de aprendizaxe no nivel universitario e estúdanse os factores para ter en conta no seu deseño, observando a necesidade dun cambio nos escenarios de aprendizaxe, especialmente na escala do deseño interior e mobiliario, que deben adaptarse á metodoloxía, actividades a desenvolver e aos usuarios. É necesario coñecer a influencia que ten o ambiente físico e saber como usar os distintos escenarios de aprendizaxe para maximizar a experiencia dos estudantes, que deben ser o centro de todas as propostas. Dentro do cambio da aula escena ao ambiente escenario, se deconstrúe a aula e os seus principais elementos máis característicos, analizando o paso do pupitre moble ao prototipo móbil, da lousa e do estrado á interfaz interactiva, e da porta á apertura.
 
[Abstract] Education is a global issue, including the spaces where it takes place. There is discussion regarding a change in education, but not about the space necessary for these new active methodologies, which has not changed in the last century, or not substantially. In the framework of the philosopher and pedagogue Dewey, following his principle of learning by doing, a historical review of learning scenarios at university level is carried out and the factors to be taken into account in their design are studied, observing the need for a change in learning scenarios, especially in the scale of interior design and furniture, which must be adapted to the methodology, activities to be developed and users. It is necessary to understand the influence of the physical environment and to know how to use the different learning scenarios to maximise the experience of the students, who should be the centre of all the proposals. Within the change from the classroom scene to the scenario environment, the classroom and its main characteristic elements are deconstructed, analysing the transition from the fixed desk to the mobile prototype, from the blackboard and the platform to the interactive interface, and from the door to the opening.
 
Palabras chave
Construcciones universitarias
Escenarios de aprendizaje
Espacio aula
Espacio educativo
Diseño de instalaciones educativas
Aula
Escuela
Construcción escolar
Universidad
Pupitre
Mobiliario escolar
Arquitectura
Diseño
Diseño industrial
Aprender haciendo
Dewey
Educación
Pedagogía
Enseñanza
Aprendizaje
Construcións universitarias
Escenarios de aprendizaxe
Espazo aula
Deseño de instalacións educativas
Escola
Construción escolar
Universidade
Deseño
Deseño industrial
Aprender facendo
Pedagoxía
Ensino
Aprendizaxe
Learning scenarios
Classroom space
Educational space
Educational facilities design
Classroom
School
School construction
School buildings
University
School desk
School furniture
Architecture
Design
Industrial design
Learning by doing
Education
Pedagogy
Teaching
Learning
 
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título, autor ou materia.

  • Immigrant students in Spain compared to spanish students: perceived relationships and academic results 

    López-Larrosa, Silvia; Barrós-Pérez, Cristina; Amigó, María F.; Dubra, Marie (Sociedad Universitaria de Investigación en Psicología y Salud, 2019-04-23)
    [Abstract] Personal relationships are central to adolescent students' lives, not just the relationships in which they themselves are involved but also those that unfold around them. This study considers immigrant and Spanish ...
  • Jornais escolares: arautos de ensinamentos patrióticos e pacifistas (Santa Catarina/Brasil/1940-1960) 

    Cunha, Maria Teresa Santos; Bereta da Silva, Cristiani (Universidade da Coruña, 2020-12-01)
    [Resumo] Este artigo analisa dois jornais escolares produzidos por estudantes do primário, que circularam entre as décadas de 1940 e 1960. Para a discussão proposta estabeleceu-se um recorte temporal diferente, selecionando-se ...
  • La urbanidad y la educación cívica como disciplinas escolares: relación e implicaciones 

    Benso Calvo, Carmen (Universidade da Coruña, 2008)
    [Resumen] La urbanidad y la educación cívica han venido formando parte del modelo de educación adoptado para la infancia y la juventud en los dos últimos siglos. Ambas discipli- nas, junto a la moral, entre otras, han ido ...

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións