REV - DIGILEC - Nº 10, 2023
Recent Submissions
-
Las lenguas extranjeras y la internacionalización de la universidad: representaciones desde los cursos de inglés
(Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2023-10-13)[Resumen] La intensificación del proceso de internacionalización en la enseñanza superior promovido desde la Declaración de Bolonia ha implicado la instauración de un sistema de créditos universitarios ... -
La littérature du fle à l’épreuve de la perspective actionnelle : état des lieux
(Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2023-10-13)[Résumé] La présente étude vise à présenter un état des lieux de l ́enseignement-apprentissage de la littérature en classe de FLE (Français langue étrangère) qui a connu une trajectoire assez tortueuse. Nous ... -
Efl University Students’ Perception of Immediate Oral Corrective Feedback in Two Costa Rican Private Institutions
(Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2023-10-23)[Abstract] In recent years there has been extensive research focusing on oral corrective feedback (OCF), a key aspect of English as a second/foreign language (ESL/EFL) learning mostly focused on the linguists’ ... -
El perfil de la institutriz y la educación femenina victoriana en Agnes Grey de Anne Brontë
(Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2023-10-23)[Resume] En las novelas victorianas, el personaje de la institutriz (“governess”) es muy interesante debido a la singularidad de su propia educación y a las particularidades que rodean el ejercicio de su ... -
A Comparative Analysis of Online English Language Dictionaries and online Portuguese Language Dictionaries from the Perspective of Learning Portuguese as a Foreign Language
(Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2023-10-23)[Abstract] There are studies that have analysed Portuguese language dictionaries and that have highlighted the importance of the presence of examples in dictionaries (Santiago, 2012; Lu, 2018). Owing to ...