Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorLópez-Salas, Estefanía
dc.contributor.authorFernández Vázquez, Raquel
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Humanidades e Documentaciónes_ES
dc.date.accessioned2022-10-27T08:16:40Z
dc.date.available2022-10-27T08:16:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/31900
dc.description.abstract[Resumen] Este Trabajo de Fin de Grado, titulado De la pintura al diseño de moda: convergencias entre Schiaparelli y el movimiento surrealista, emerge de un interés personal de la autora por el mundo del arte y su historia unido a los conocimientos adquiridos en el grado de Gestión Industrial de la Moda. De esta manera, se desarrolla una investigación detallada de los diseños de la modista italiana Elsa Schiaparelli en comparativa con la producción pictórica surrealista y, en concreto, se analiza la prolífica relación colaborativa entre Schiaparelli y la figura del pintor español Salvador Dalí. Para ello, en este trabajo se ha llevado a cabo una exhaustiva revisión de diversas fuentes bibliográficas y recursos en formato impreso u online, sobre el tema en cuestión. Con ello, por un lado, se ha podido elaborar un adecuado estado de la cuestión, así como una contextualización del surrealismo, de las dos figuras objeto de estudio (Schiaparelli y Dalí), de su producción individual y conjunta, de las relaciones establecidas entre la moda y el arte, principalmente en el periodo temporal que nos ocupa, las primeras décadas del siglo XX, y de algunas de las teorías que defienden que la moda puede considerarse una forma de producción artística más. Asimismo, se ha realizado un análisis crítico tanto de forma escrita como gráfica de una serie acotada de obras de la diseñadora Elsa Schiaparelli. Este análisis tiene como principal objetivo el determinar si los diseños de Elsa Schiaparelli pueden ser considerados obras de arte surrealista, así como corroborar si la propia diseñadora de moda puede considerarse un miembro más de este movimiento artístico y, si es así, identificar qué aspectos de sus diseños nos ayudan a demostrarlo. El trabajo concluye con el reconocimiento de una serie de aspectos compositivos, materiales, de acabado y de significado en cuatro diseños de Elsa Schiaparelli que, de forma objetiva, muestran una concepción como verdaderos objetos surrealistas, como una cara más de un arte polifacético y confirman a su autora como una artista más dentro del movimiento.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Este Traballo de Fin de Grao, titulado Da pintura ao deseño de moda: converxencias entre Schiaparelli e o movemento surrealista, emerxe dun interese persoal da autora polo mundo da arte e a súa historia unido aos coñecementos adquiridos no grao de Xestión Industrial da Moda. Desta maneira, desenrólase unha investigación pormenorizada dos deseños da modista italiana Elsa Schiaparelli en comparativa coa produción pictórica surrealista e, en concreto, analízase a prolífica relación colaborativa entre Schiaparelli e a figura do pintor español Salvador Dalí. Para iso, neste traballo levouse a cabo unha exhaustiva revisión de diversas fontes bibliográficas e recursos en formato impreso ou online, sobre o tema en cuestión. Con iso, por unha banda, púidose elaborar un axeitado estado da cuestión, así como unha contextualización do surrealismo, das dúas figuras obxecto de estudo (Schiaparelli e Dalí), da súa produción individual e conxunta, das relacións establecidas entre a moda e a arte, principalmente no período temporal que nos ocupa, primeiras décadas do século XX, e dalgunhas das teorías que defenden que a moda pode considerarse unha forma de produción artística máis. Así mesmo, realizouse unha análise crítica tanto de forma escrita como gráfica dunha serie acoutada de obras da deseñadora Elsa Schiaparelli. Esta análise ten como principal obxectivo o determinar se os deseños de Elsa Schiaparelli poden ser considerados obras de arte surrealista, así como corroborar se a propia deseñadora de moda pode considerarse un membro máis deste movemento artístico e, se é así, identificar que aspectos dos seus deseños axúdannos a demostralo. O traballo conclúe co recoñecemento dunha serie de aspectos compositivos, materiais, de acabado e de significado en catro deseños de Elsa Schiaparelli que, de forma obxectiva, mostran unha concepción como verdadeiros obxectos surrealistas, como unha cara máis dunha arte polifacética e confirman á súa autora como unha artista máis dentro do movemento.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] This Final Degree Project, entitled From painting to fashion design: convergences between Schiaparelli and the Surrealist movement, emerges from the author's personal interest in the world of art and its history together with the knowledge acquired in the degree in Industrial Fashion Management. In this way, a detailed investigation of the designs of the Italian fashion designer Elsa Schiaparelli is developed in comparison with the Surrealist pictorial production and, specifically, the prolific collaborative relationship between Schiaparelli and the Spanish painter Salvador Dalí is analyzed. To this end, this work has carried out an exhaustive review of various bibliographical sources and resources in printed and online format on the subject in question. This has made it possible, on the one hand, to draw up an adequate state of the question, as well as a contextualization of Surrealism along with the two figures under study (Schiaparelli and Dalí), their individual and joint production, the relations established between fashion and art, mainly in the period in question, the first decades of the 20th century and we has also reviewed some theories that defend the idea that fashion can be considered as another form of artistic production. A critical analysis has also been carried out, both in written and graphic form, of a limited series of works by the designer Elsa Schiaparelli. The main aim of this analysis is to determine whether Elsa Schiaparelli's designs can be considered Surrealist works of art, as well as to corroborate whether the fashion designer herself can be considered a member of this artistic movement and, if so, to identify which aspects of her designs help us to demonstrate these facts. The work concludes with the recognition of a series of compositional, material, finishing and meaning aspects in four designs by Elsa Schiaparelli that, objectively speaking, show a conception as true Surrealist objects, as one more face of a multifaceted art and confirm their author as another artist within the movement.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido
dc.subjectArtees_ES
dc.subjectArtes_ES
dc.subjectSurrealismoes_ES
dc.subjectSurrealismes_ES
dc.subjectDiseñoes_ES
dc.subjectDeseñoes_ES
dc.subjectDesignes_ES
dc.subjectModaes_ES
dc.subjectFashiones_ES
dc.subjectElsa Schiaparellies_ES
dc.subjectSalvador Dalíes_ES
dc.titleDe la pintura al diseño de moda: convergencias entre Schiaparelli y el movimiento surrealistaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FHD). Xestión Industrial da Moda. Curso 2021/2022es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem