Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
A place for development education in the current spanish and english curricula: finding possibilities for practice
(UCL Press, 2017-12-15)
[Abstract] Development education has a long and well-established trajectory in terms of
initiatives promoted by international organizations, national governments and civil associations, accompanied by a growing awareness ...
El modelo pedagógico de materiales digitales para Educación Infantil elaborados por editoriales gallegas
(Universidad de Málaga, 2021)
[Resumen] Teniendo en cuenta el carácter innovador que, a priori, implica la incorporación de materiales didácticos digitales al proceso de enseñanza-aprendizaje, y siendo la Educación Infantil una de las etapas del sistema ...
Mapeando colaborativamente las experiencias de educación para el desarrollo y ciudadanía global
(Universidad Loyola, 2020-08-31)
[Resumen] La cartografía social y la educación para el desarrollo y ciudadanía global (EpDCG) comparten entre sus fines la perspectiva democrática y participativa, el compromiso con la reflexión y el diálogo sobre la ...
Social cartography as a participatory process for mapping experiences of Education for Sustainable Development and Global Citizenship: an account of the design
(Taylor & Francis, 2021-08-19)
[Abstract] This article describes the design process for a cartographic room as an effective tool for mapping Education for Sustainable Development and Global Citizenship (ESDGC) initiatives. This process formed part of a ...