Possibilidades para Educação Ambiental na perspectiva complexa presentes na BNC-Formação

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/30144
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Possibilidades para Educação Ambiental na perspectiva complexa presentes na BNC-FormaçãoAlternative Title(s)
Possibilities for Environmental Education in the Complex Perspective Present in Bnc-TrainingPosibilidades para a educación ambiental desde unha perspectiva complexa presentes no Deseño Curricular Base-Formación
Date
2021-05-10Citation
Nogueira da Costa, D., & Daniele Saheb Pedroso. (2021). Posibilidades para a educación ambiental desde unha perspectiva complexa presentes no Deseño Curricular Base-Formación . AmbientalMENTEsustentable, 27(2), 19-34. https://doi.org/10.17979/ams.2020.27.2.7587
Abstract
[Resumo] A Educación Ambiental é unha preocupación cada vez máis emerxente na formación da ciudadanía para o mundo, papel que xoga a sociedade na sociedade, co aporte fundamental dos docentes, non so nun ámbito específico. O obxectivo deste traballo é analizar as posibilidades contidas na Resolución CNE / CP No. 2, de 20 de decembro de 2019, que establece a Base Curricular Nacional para a formación de docentes, para a formación de educadores ambientais na perspectiva da complexidade. Para iso, realizouse unha revisión bibliográfica sobre os temas e un análise documental do documento oficial, nunha investigación cualitativa. Os resultados indican algunhas posibilidades para este escenario, principalmente na comprensión dalgunhas habilidades e competencias que o documento atribúe como fundamentais aos docentes, sen embargo identifican no contido deste dispositivo, máis do mesmo, sen moitas innovacións e grandes contradiccións. Conclúese que os cambios que ten como obxectivo a formación doprofesorado non se basean nas prerrogativas deste documento, nin se pode esperar que xurda nada das mesmas persoas que están detrás de este dispositivo [Abstract] Environmental Education is an increasingly emerging concern in the training of citizens for the world, a role that school plays in society, with the fundamental contribution of teachers, not only in a specific area. The objective of this work is to analyze the possibilities contained in Resolution CNE / CP No. 2, of December 20, 2019, which establishes the National Curricular Base for the training of teachers, for the training of environmental educators in the perspective of complexity. To this end, a bibliographic review on the themes and a documentary analysis of the official document was made, in a qualitative research. The results indicate some possibilities for this scenario, mainly in the understanding of some skills and competences that the document attributes as fundamental to teachers, however they identify in the content of this device, more of the same, without many innovations and gross contradictions. It is concluded that the changes that are aimed at the formation of teachers are not based on the prerogatives of this document, nor can anything be expected to emerge from the same people who are behind this device. [Resumen] La Educación Ambiental es una preocupación cada vez más emergente en la formación de la ciudadanía para el mundo, papel que juega la sociedad en la sociedad, con el aporte fundamental de los docentes, no solo en un ámbito específico. El objetivo de este trabajo es analizar las posibilidades contenidas en la Resolución CNE / CP No. 2, de 20 de diciembre de 2019, que establece la Base Curricular Nacional para la formación de docentes, para la formación de educadores ambientales en la perspectiva de la complejidad. Para ello, se realizó una revisión bibliográfica sobre los temas y un análisis documental del documento oficial, en una investigación cualitativa. Los resultados indican algunas posibilidades para este escenario, principalmente en la comprensión de algunas habilidades y competencias que el documento atribuye como fundamentales a los docentes, sin embargo identifican en el contenido de este dispositivo, más de lo mismo, sin muchas innovaciones y grandes contradicciones. Se concluye que los cambios que tienen como objetivo la formación del profesorado no se basan en las prerrogativas de este documento, ni se puede esperar que surja nada de las mismas personas que están detrás de este dispositivo.
Keywords
Educación ambiental
Complexidade
Formación do profesorado
Deseño curricular base
Environmental education
Complexity
Teacher training
BNC-Training
Complexidade
Formación do profesorado
Deseño curricular base
Environmental education
Complexity
Teacher training
BNC-Training
Editor version
Rights
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2386-4362
1887-2417
1887-2417