La LIEN y los educadores españoles: una historia de desencuentros e infidelidades
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/30129
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
La LIEN y los educadores españoles: una historia de desencuentros e infidelidadesTítulo(s) alternativo(s)
A LIEN e os educadores españois: unha historia de desencontros e infidelidadesSpanish Educators and the New Education Fellowship: A History of Disagreement and Disloyalty
Autor(es)
Data
2021-07-08Cita bibliográfica
del Pozo Andrés, M. del M. (2021). La LIEN y los educadores españoles: una historia de desencuentros e infidelidades. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 25, 51-93. https://doi.org/10.17979/srgphe.2021.25.0.8604
Resumo
[Resumo] O artigo trata de responder á seguinte pregunta: Por que o movemento español de Escola Nova foi invisible nos espazos de encontro internacionais dos anos vinte e trinta? Para iso utilizouse unha metodoloxía baseada na perspectiva teórica e metodolóxica da análise de networks ou redes de relacións. Analízanse as relacións dos educadores españois con a Lígue International d'Éducation Nouvelle/New Education Fellowship, a través da súa presenza en espazos de encontro como os congresos internacionais e as revistas Pour l'Ère Nouvelle e The New Era. O estudo abarca os anos 1921-1936 e divídese en tres etapas, marcadas pola evolución da Sección Española da liga e do seu órgano de expresión, a Revista de Pedagoxía. Conclúese con tres posibles razóns que explican a invisibilidade internacional do movemento español de Escola Nova: a desunión dos educadores e os grupos implicados el; a visión pobre e instrumental que se crearon os representantes europeos da realidade educativa española e a incapacidade dos educadores españois para construír e transmitir un relato propio sobre o movemento da Escola Nova no noso país. [Abstract] The article attempts to account for the relative invisibility of the Spanish New Education movement in international pedagogy in the 1920s and 1930s. Using network theory and methods, the analysis explores the relationship of Spanish educators with the New Education Fellowship through their participation in pedagogical spaces such as international conferences and the magazines Pour l’Ère Nouvelle and The New Era. The study covers the years 1921- 1936 and is divided into three periods, based on the evolution of the Spanish Section of the Fellowship and its official organ, the Revista de Pedagogía. The analysis identifies three possible reasons for the scant international presence of the Spanish New Education movement: the disunity of the educators and groups involved; the limited, instrumental view of Spanish education self-created by the country’s European representatives; and the inability of Spanish educators to construct and transmit their own narrative of the New School movement in Spain [Resumen] El artículo trata de responder a la siguiente pregunta: ¿Por qué el movimiento español de Escuela Nueva fue invisible en los espacios de encuentro internacionales de los años veinte y treinta? Para ello se ha utilizado una metodología basada en la perspectiva teórica y metodológica del análisis de networks o redes de relaciones. Se analizan las relaciones de los educadores españoles con la Ligue International d’Éducation Nouvelle/New Education Fellowship, a través de su presencia en espacios de encuentro como los congresos internacionales y las revistas Pour l’Ère Nouvelle y The New Era. El estudio abarca los años 1921-1936 y se divide en tres etapas, marcadas por la evolución de la Sección Española de la Liga y de su órgano de expresión, la Revista de Pedagogía. Se concluye con tres posibles razones que explican la invisibilidad internacional del movimiento español de Escuela Nueva: la desunión de los educadores y los grupos implicados él; la visión pobre e instrumental que se crearon los representantes europeos de la realidad educativa española y la incapacidad de los educadores españoles para construir y transmitir un relato propio sobre el movimiento de la Escuela Nueva en nuestro país.
Palabras chave
Escuela Nueva
España
Liga Internacional de Educación Nueva
Redes de relaciones
Escola Nova
Redes de relacións
Liga internacional da Educación Nova
Progressive education
Spain
Networks
New Education
Fellowship
España
Liga Internacional de Educación Nueva
Redes de relaciones
Escola Nova
Redes de relacións
Liga internacional da Educación Nova
Progressive education
Spain
Networks
New Education
Fellowship
Descrición
Forma parte da sección monográfica deste número da revista: Pegadas e influencias da Ligue Internationale pour L'Education Nouvelle no espazo ibérico e brasileiro (1921-2021)
Versión do editor
Dereitos
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2659-9589
1138-5863
1138-5863