Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorIglesias Galdo, Ana
dc.date.accessioned2022-03-22T10:08:00Z
dc.date.available2022-03-22T10:08:00Z
dc.date.issued2021-07-09
dc.identifier.citationIglesias Galdo, A. (2021). Sobre a (in)xustiza xuvenil: da súa histórica vocación educativa e a intrusión da lóxica neoliberal. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 25, 211-229. https://doi.org/10.17979/srgphe.2021.25.0.8610es_ES
dc.identifier.issn2659-9589
dc.identifier.issn1138-5863
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/30119
dc.description.abstract[Resumo] Baixo unha perspectiva xenealóxica sobre o noso sistema de xustiza xuvenil, pretendemos problematizar a intrusión da ideoloxía neoliberal na súa lóxica actual, ao entender que puidese deitar transparencia sobre as súas verdadeiras finalidades, requisito imprescindible para seguir avanzando nos dereitos da infancia da súa competencia, tan frecuentemente vulnerados. Utilizando como fontes discursivas, non tanto a actual lei formalmente aprobada nin as súas sucesivas modificacións, senón os discursos defendidos durante os debates parlamentarios o traballo organízase en tres apartados. Para comezar, búscase evidenciar en que termos se xustifica a actual regulación da responsabilidade penal para menores de idade, isto é, que estratexias se despregaron para conseguir o alto grao de consenso alcanzado; a continuación, profúndase sobre a súa histórica vocación educativa, co fin de valorar se responde a unha función de regulación e control social para esta mocidade ou, pola contra, procura garantir a aprendizaxe daquelas capacidades básicas que lles permitan recoñecerse como suxeitos de dereitos e deberes; por último, a modo de conclusión, reclámase a urxente necesidade de dicir a verdade, debatendo en profundidade sobre que tipo de políticas garantirían a este colectivo xuvenil que a súa xustiza fose xusta.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The article problematises the intrusion of neoliberal ideology on our juvenile justice system from a genealogical perspective, in order to expose the privileging of neoliberal interests over the so-often neglected rights of children and young people. The analysis focuses not on the Criminal Responsibility of Minors Act and its successive modifications currently in force, but on the parliamentary speeches made in defence and justification of the new law. The article is divided into three sections, the first of which examines the justification offered for the regulation of criminal responsibility for minors and the strategies deployed to obtain consensus. The second section assesses the historical commitment of the youth justice system to education, to determine whether the purpose of the model is to monitor and regulate young people’s actions and behaviour, or to ensure they acquire the basic abilities they need to recognise themselves as legal subjects with rights and responsibilities. The article concludes by highlighting the urgent need for an honest, comprehensive debate about the type of policies needed to guarantee fair justice for young people.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Bajo una perspectiva genealógica sobre nuestro sistema de justicia juvenil, pretendemos problematizar la intrusión de la ideología neoliberal en su lógica actual, al entender que pudiera apotar transparencia sobre sus verdaderas finalidades, requisito imprescindible para seguir avanzando en los derechos de la infancia, de su competencia, tan frecuentemente vulnerados. Utilizando como fuentes discursivas, no tanto la actual ley formalmente aprobada ni sus sucesivas modificaciones, sino los discursos defendidos durante los debates parlamentarios el trabajo se organiza en tres apartados. Para comenzar, se busca evidenciar en que términos se justifica la actual regulación de la responsabilidad penitenciaria para menores de edad, esto es, que estrategias se desplegaron para conseguir el alto grado de consenso alcanzado; a continuación, se profundiza sobre su histórica vocación educativa, con el fin de valorar si responde a una función de regulación y control social para esta juventud o, por el contrario, procura garantizar el aprendizaje de aquellas capacidades básicas que les permitan reconocerse como sujetos de derechos y deberes; por último, a modo de conclusión, se reclama la urgente necesidad de decir la verdad, debatiendo en profundidad sobre que tipo de políticas garantizarían a este colectivo juvenil que su justicia fuera justaes_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/srgphe.2021.25.0.8610es_ES
dc.rightsAtribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)es_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licences/by-sa/4.0
dc.subjectJuventudes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectResponsabilidad penales_ES
dc.subjectNeoliberalismoes_ES
dc.subject(In)justiciaes_ES
dc.subjectYoung peoplees_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.subjectCriminal responsibilityes_ES
dc.subjectNeoliberalismes_ES
dc.subject(In)justicees_ES
dc.titleSobre a (in)xustiza xuvenil: da súa histórica vocación educativa e a intrusión da lóxica neoliberal
dc.title.alternativeYouth (In)Justice: Its Educational Mission and the Incursion of Neoliberal Logices_ES
dc.title.alternativeSobre la (in)justicia juvenil: de su histórica vocación educativa y la intrusión de la lógica liberal
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.date.updated2022-03-21T20:35:11Z
UDC.journalTitleSarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educaciónes_ES
UDC.volume25es_ES
UDC.startPage211es_ES
UDC.endPage229es_ES
dc.identifier.doi10.17979/srgphe.2021.25.0.8610


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

  • REV - Sarmiento - Nº 25, 2021 [22]
    Monográfico: Pegadas e influencias da Ligue Internationale pour L'Éducation Nouvelle no espazo ibérico e brasileiro (1921-2021)

Mostrar o rexistro simple do ítem