Mostrar o rexistro simple do ítem
All else confusion: A Study of the Textual Violence on Alan Moore’s From Hell
dc.contributor.advisor | Cabarcos-Traseira, María J. | |
dc.contributor.author | Guitián Carril, Xoán | |
dc.contributor.other | Universidade da Coruña. Facultade de Filoloxía | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-02-15T08:39:11Z | |
dc.date.available | 2022-02-15T08:39:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/29786 | |
dc.description.abstract | [Abstract] Contrary to what is stated in the initial dedication in Alan Moore’s From Hell(1989), the book is actually far from being an account of the plight of the five women who fell to The Ripper’s knife in 1888. Instead, its fiction could be said to have been laid out in the shape of a textual edifice, built to honour the memory of its genre’s namesake: Jack. The aim of this essay is to map out the nocturnal abode where the book textual foundations can be found. The different sources of criticism used in the analysis ofFrom Hellreveal how various layers of textual violence are inflicted on the victims. This violence is instrumental in rendering their bodies a palimpsest in which the genre can perform its work of textual recreation. In the end, the sway of the genre’s meaning creation process seems to answer in the negative the question lyingat the centre of this essay:is it possible to tell an anti-misogynistic story using a misogynistic genre? | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.rights | Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido | es_ES |
dc.subject | Moore, Alan | es_ES |
dc.subject | From Hell | es_ES |
dc.subject | Violence | es_ES |
dc.subject | The Ripper | es_ES |
dc.subject | Victims | es_ES |
dc.subject | Mysogynistic genre | es_ES |
dc.title | All else confusion: A Study of the Textual Violence on Alan Moore’s From Hell | es_ES |
dc.type | master thesis | |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.description.traballos | Traballo fin de mestrado (UDC.FIL). Estudos ingleses avanzados e as súas aplicacións. Curso 2020/2021 | es_ES |
UDC.coleccion | Traballos académicos | es_ES |
UDC.tipotrab | TFM | es_ES |
UDC.titulacion | Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións | es_ES |