All else confusion: A Study of the Textual Violence on Alan Moore’s From Hell
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/29786Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
All else confusion: A Study of the Textual Violence on Alan Moore’s From HellAutor(es)
Director(es)
Cabarcos-Traseira, María J.Data
2021Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de FiloloxíaDescrición
Traballo fin de mestrado (UDC.FIL). Estudos ingleses avanzados e as súas aplicacións. Curso 2020/2021Resumo
[Abstract] Contrary to what is stated in the initial dedication in Alan Moore’s From Hell(1989), the book is actually far from being an account of the plight of the five women who fell to The Ripper’s knife in 1888. Instead, its fiction could be said to have been laid out in the shape of a textual edifice, built to honour the memory of its genre’s namesake: Jack. The aim of this essay is to map out the nocturnal abode where the book textual foundations can be found. The different sources of criticism used in the analysis ofFrom Hellreveal how various layers of textual violence are inflicted on the victims. This violence is instrumental in rendering their bodies a palimpsest in which the genre can perform its work of textual recreation. In the end, the sway of the genre’s meaning creation process seems to answer in the negative the question lyingat the centre of this essay:is it possible to tell an anti-misogynistic story using a misogynistic genre?
Palabras chave
Moore, Alan
From Hell
Violence
The Ripper
Victims
Mysogynistic genre
From Hell
Violence
The Ripper
Victims
Mysogynistic genre
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido