La inteligencia emocional como factor estratégico del liderazgo efectivo
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/27715Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
La inteligencia emocional como factor estratégico del liderazgo efectivoAutor(es)
Director(es)
Rolón Varela, José MaríaData
2020Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias do TraballoDescrición
Traballo fin de mestrado (UDC.FCT). Xestión e dirección laboral. Curso 2019-2020Resumo
[Resumen] Diversos estudios demuestran que la posesión de un coeficiente intelectual grupal
elevado no es una condición suficiente para el buen funcionamiento del equipo de trabajo.
Es la inteligencia emocional la que funciona como el aceite de los engranajes que forman
cada una de las mentes de los miembros del equipo, y la que les permite pensar y actuar con
eficacia.
Partiendo del análisis de la inteligencia emocional de cada uno de los componentes
del equipo, incluido el líder, se pretende desarrollar la incidencia que un buen manejo de la
misma tiene en el rendimiento del grupo y en la eficacia de sus resultados, así como enumerar
determinadas herramientas que pueden ayudar a mejorar el grado de inteligencia emocional
tanto de manera individual como grupal.
Para ello, se ha utilizado el test más valorado en medición de la Inteligencia
Emocional, el test MSCEIT. Conociendo los resultados obtenidos, el líder debe favorecer el
desempeño de su equipo aplicando tanto su inteligencia emocional como diversas
metodologías que le pueden ayudar en el proceso.
El objetivo de este trabajo es, por tanto, analizar la total relación que existe entre una
buena gestión de la inteligencia emocional por parte del líder del equipo y los resultados
conseguidos, impactando esta circunstancia de manera directa en la consecución de los
objetivos empresariales que permitan obtener el beneficio deseado o planificado [Resumo] Diversos estudos amosan que a posesión dun coeficiente intelectual grupal elevado
non é condición suficiente para o bo funcionamento do equipo de traballo. É a intelixencia
INTRODUCCIÓN
3
emocional a que traballa como o aceite dos engrenaxes que forman cada unha das mentes
dos membros do equipo, e a que lles permite pensar e actuar con eficacia.
Partindo da análise da intelixencia emocional da cada un dos membros do equipo,
incluído o líder, preténdese desenvolver a incidencia que un bo empleo da mesma ten no
rendimento do grupo e na eficacia dos resultados, así coma enumerar determinadas
ferramentas que poden axudar a mellorara o grao de intelixencia emocional tanto de modo
individual como grupal.
Co fin de acadalo, utilizouse o test máis valorado na medición da Intelixencia
Emocional, o test MSCEIT. Coñecendo os resultados obtidos, o líder debe favorecer o
desempeño do seu equipo aplicando tanto a súa intelixencia emocional como diversas
metodoloxías que lle poidan axudar no proceso.
O obxectivo deste traballo é, polo tanto, analizar a total relación que existe entre unha
boa xestión da intelixencia emocional polo líder do equipo e os resultados acadados,
impactando esta circunstancia de modo directo na consecución dos obxectivos empresariais
que permitan obter o beneficio desexado ou planificado [Abstract] Various studies show that having a high group IQ is not a sufficient condition for the
proper functioning of the work team. It is emotional intelligence that works like the oil in
the gears that make up each of the minds of the team members, and that allows them to think
and act effectively.
Starting from the analysis of the emotional intelligence of each of the team members,
including the leader, it is intended to develop the impact that a good management of it has
on the performance of the group and the effectiveness of its results, as well as to list certain
INTRODUCCIÓN
4
tools that can help improve the degree of emotional intelligence both individually and in
groups.
For this, the most valued test in measuring Emotional Intelligence, the MSCEIT test,
has been used. Knowing the results obtained, the leader must favor the performance of his
team by applying both his emotional intelligence and various methodologies that can help
him in the process.
The objective of this work is, therefore, to analyze the total relationship that exists
between a good management of emotional intelligence by the team leader and the results
achieved, directly impacting this circumstance in the achievement of business objectives that
allow obtain the desired or planned benefit.
Palabras chave
Competencias emocionales
Organizaciones emocionalmente inteligentes
Eficiencia
Rendimiento
Liderazgo emocional
competencias emocionais, organizacións emocionalmente intelixentes, eficiencia, rendemento, liderado emocional
Competencias emocionais
Organizacións emocionalmente intelixentes
Rendemento
Liderado emocional
Organizaciones emocionalmente inteligentes
Eficiencia
Rendimiento
Liderazgo emocional
competencias emocionais, organizacións emocionalmente intelixentes, eficiencia, rendemento, liderado emocional
Competencias emocionais
Organizacións emocionalmente intelixentes
Rendemento
Liderado emocional
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido