Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorWhetnall, Jane
dc.date.accessioned2009-09-25T12:08:06Z
dc.date.available2009-09-25T12:08:06Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationCancionero General, 2006, 4: 81-108. ISSN: 1695-7733es_ES
dc.identifier.issn1695-7733
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/2667
dc.description.abstract[Resumo] O verdadeiro alcance da presencia de Petrarca como intertexto na poesía lírica do catrocentos hispano fica aínda sen clarexar. Neste traballo examino catro breves poesías de cancioneiro (un soneto, dúas cancións e máis unha esparsa) que dalgún xeito entablan diálogo cun ou máis poemas do Canzoniere. Estes intertextos ofrécennos unha oportunidade inmellorábel de perfilar as intencións e os criterios poéticos dos seus autores. Mediante a súa variada e independente reacción diante do modelo petrarquesco é posíbel deducir que a lírica vulgar de Petrarca tiña unha difusión ben ampla entre os lectores da poesía áulica castelá da segunda mitade do século XV.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] El verdadero alcance de la presencia de Petrarca como intertexto en la poesía lírica del cuatrocientos hispano queda aún por aclarar. En este trabajo examino cuatro poesías breves cancioneriles (un soneto, dos canciones y una esparsa) que de alguna manera entablan diálogo con uno o más poemas del Canzoniere. Estos intertextos nos ofrecen una oportunidad inmejorable de perfilar las intenciones y los criterios poéticos de sus autores. Mediante su variada e independiente reacción ante el modelo petrarquesco es posible deducir que la lírica vulgar de Petrarca tenía una difusión bastante amplia entre los lectores de la poesía áulica castellana de la segunda mitad del siglo XV.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The true extent of Petrarchan influence among cancionero poets of the fifteenth century has still to be fully documented. In this article I examine four short lyrics (a sonnet, two canciones, and an esparsa) which contain evidence of a clear and direct debt to one or more poems of the Canzoniere. These intertextual resonances offer valuable insights into the poetic intentions and criteria of their authors. Their varied and independent response to the Petrarchan model suggests that his vernacular lyric was widely known to the readership of Spanish courtly verse in the second half of the fifteenth century.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.subjectPoesía de cancioneroes_ES
dc.subjectPetrarcaes_ES
dc.subjectIntertextualidades_ES
dc.subjectSantillanaes_ES
dc.subjectCarvajaleses_ES
dc.subjectPedro de Cartagenaes_ES
dc.subjectFlorencia Pinares_ES
dc.subjectCancionero poetryes_ES
dc.subjectPetrarches_ES
dc.subjectIntertextualityes_ES
dc.subjectPoesía de cancioneiroes_ES
dc.titleLas transformaciones de Petrarca en cuatro poetas de cancionero: Santillana, Carvajales, Cartagena y Florencia Pinares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem