Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 04, Nº 03, 2018
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 04, Nº 03, 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Cómo diseñar la práctica para optimizar el desempeño y aprendizaje motor?: una revisión de literatura

Thumbnail
View/Open
REV - SPORTIS_ 2018_4-3_art_11.pdf (299.2Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/23203
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
  • REV - SPORTIS - Vol. 04, Nº 03, 2018 [12]
Metadata
Show full item record
Title
¿Cómo diseñar la práctica para optimizar el desempeño y aprendizaje motor?: una revisión de literatura
Alternative Title(s)
How to design the practice to optimize motor performance and learning?: a literature review
Author(s)
Jiménez-Díaz, Judith
Morera Castro, María
Date
2018
Citation
Jiménez-Díaz, J., & Morera-Castro, M. (2018). ¿Cómo diseñar la práctica para optimizar el desempeño y aprendizaje motor?. Una revisión de literatura. Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity, 4(3), 587-603. https://doi.org/10.17979/sportis.2018.4.3.3103
Abstract
[Resumen] Este manuscrito presenta una síntesis de literatura de cinco tipos de práctica más utilizados: variabilidad de la práctica, ejecución de la práctica, composición de la práctica, frecuencia de la práctica e interferencia contextual; y como estas pueden incidir en el desempeño o el proceso de aprendizaje de una destreza motriz. Este resumen permite a profesionales en ciencias del movimiento humano y carreras afines, la toma de decisiones en el momento de diseñar la sesión de trabajo.
 
[Abstract] This manuscript presents a literature review of five types of practice commonly used: practice variability, execution, composition, and distribution, and contextual interference; and how these can influence the skill´s performance or learning process. This summary allows professionals in human movement sciences and related careers to take decisions when designing the work session.
 
Keywords
Educación
Rendimiento deportivo
Destreza motriz
Education
Sports performance
Motor skills
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/sportis.2018.4.3.3103
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
2386-8333

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback