• Bienestar emocional de los estudiantes universitarios: el papel de la orientación a metas y las percepciones de control 

      Rodríguez, Susana; Piñeiro, Isabel; Regueiro, Bibiana; Estévez, Iris; Valle, Antonio; Núñez, José Carlos (Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte de Melilla, 2018-02-27)
      [Resumen] El propósito de este estudio es conocer la contribución de la controlabilidad del fracaso, las expectativas de éxito, la autoeficacia y la orientación a metas sobre el bienestar emocional. La muestra es de 982 ...
    • Condicionantes sociodemográficos de la actividad sexual en la vejez 

      Piñeiro, Isabel; Rodríguez, Susana; Estévez, Iris; Vieites, Tania; Ullauri Carrión, Marcia (Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos de España, 2021)
      [Resumen] Las personas mayores siguen manteniendo actividad sexual a pesar de las barreras relativas a la salud y otros aspectos sociales que podrían limitarla o alterarla. La investigación ha constatado que variables ...
    • Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico 

      Regueiro, Bibiana; Martínez, Raquel; Estévez, Iris; Rodríguez, Susana; Ferradás, María del Mar (2020)
      [Resumen] El objetivo de este trabajo fue comprobar si hay diferencias en la implicación en los deberes escolares en función de los distintos niveles de rendimiento académico de los estudiantes. Debido al posible efecto ...
    • Gender Differences in Mathematics Motivation: Differential Effects on Performance in Primary Education 

      Rodríguez, Susana; Regueiro, Bibiana; Piñeiro, Isabel; Estévez, Iris; Valle, Antonio (2020)
      [Abstract] In addition to attempting to verify gender differences, this study aims to examine the explanatory potential of boys’ and girls’ attitudes toward mathematics on their performance. The sample comprised 897 students ...
    • Intrinsic motivation and perceived utility as predictors of student homework engagement 

      Rodríguez, Susana; Piñeiro, Isabel; Regueiro, Bibiana; Estévez, Iris (Universidad de País Vasco, 2020-06-18)
      [Abstract] The value assigned to, including the utility value, is behind the students’ choices and their degree of engagement, effort and persistence with learning activities and, finally, explains academic achievement. ...
    • Perceived Competence and Intrinsic Motivation in Mathematics: Exploring Latent Profiles 

      Rodríguez, Susana; Estévez, Iris; Piñeiro, Isabel; Valle, Antonio; Vieites, Tania; Regueiro, Bibiana (2021)
      [Abstract] This study aims to use a person-centred approach to identify possible student motivational profiles in mathematics. These profiles are made up of various combinations of two motivational variables: perceived ...
    • Prácticas sexuales, frecuencia y satisfacción de hombres y mujeres mayores 

      Piñeiro, Isabel; Ullauri Carrión, Marcia; Rodríguez, Susana; Regueiro, Bibiana; Estévez, Iris (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2019)
      [Resumen] Si bien parece indiscutible que la sexualidad es una parte importante de la vida y el bienestar de las personas, la investigación sobre las prácticas sexuales en las personas mayores es aún escasa. El objetivo ...
    • Predictive Variables of Sexual Inactivity in the Elderly 

      Piñeiro, Isabel; Ullauri, Marcia; Rodríguez, Susana; Regueiro, Bibiana; Estévez, Iris (2020)
      [Resumen] En las últimas décadas se han llevado a cabo varios estudios que evidencian la relevancia de la actividad sexual para la salud, el bienestar y la calidad de vida de las personas mayores. En este contexto ...
    • Rendimiento previo e implicación en los deberes escolares de los estudiantes de los últimos cursos de educación primaria 

      Rodríguez-Pereiro, Sara; Regueiro, Bibiana; Rodríguez, Susana; Piñeiro, Isabel; Estévez, Iris; Valle, Antonio (Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2019)
      [Resumen] Es una práctica habitual asignar el mismo número y modalidad de deberes por igual a todos los alumnos del aula. Sin embargo, lo más probable es que no todo el alumnado se encuentre en igualdad de condiciones ...
    • School Engagement, Academic Achievement, and Self-Regulated Learning 

      Estévez, Iris; Rodríguez-Llorente, Carolina; Piñeiro, Isabel; González-Suárez, Rocío; Valle, Antonio (2021)
      [Abstract] School engagement occupies a place of reference in recent educational psychology research owing to its potential to address poor school results and school dropout rates. However, there is a need for a unifying ...
    • Sexual desire and activity among older men and women 

      Piñeiro, Isabel; Rodríguez, Susana; Ullauri Carrión, Marcia; Regueiro, Bibiana; Estévez, Iris (ASUNIVEP, 2020-12-01)
      [Abstract] Considering that, aging is associated with changes that could significantly affect sexuality, and that individuals over 65 years are a group of great sexual heterogeneity, the main purpose of this work is to ...
    • The Role of Prior Achievement as an Antecedent to Student Homework Engagement 

      Piñeiro, Isabel; Estévez, Iris; Freire, Carlos; Caso Fuertes, Ana María de; Souto-Seijo, Alba; González-Sanmamed, Mercedes (Frontiers, 2019-02-01)
      [Abstract] The benefits of homework on student learning and academic achievement, to a large extent, depend on the degree of student engagement. Motivational engagement (my intention or why I do the homework), cognitive ...