Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorWoodward-Smith, Elizabeth
dc.contributor.authorBuján Sánchez, Laura de las Mercedes
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Filoloxíaes_ES
dc.date.accessioned2017-01-16T10:45:11Z
dc.date.available2017-01-16T10:45:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/17896
dc.description.abstract[Abstract] This dissertation examines the pragmatic competence of Spanish advanced learners of English through the performance of requests and apologies. Data has been drawn from production questionnaires by means of the elicitation of the speech acts expected. As we were interested in the communicative effect of the utterances, a group of British informants was required to evaluate their acceptability and/or offensiveness in order to ensure natural native speaker reactions to the utterances produced, and therefore provide academically valid data. Due to the input provided by these external evaluators, we have been able to reach some interesting conclusions about pragmatic failure, that is to say, unsuccessful communication caused by deficiencies in the students’ pragmatic competence, which are not only related to cultural differences but also to personal traits. Hence, at the end of this dissertation we offer strategies and techniques than can help to compensate this insufficiency by raising the pragmatic awareness of both foreign language learners and teachers in the classroom.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectPragmaticses_ES
dc.subjectEnglish languagees_ES
dc.subjectRequestses_ES
dc.subjectApologieses_ES
dc.subjectSpanish learners of Englishes_ES
dc.titlePragmatic competence in Spanish students of EFL: making requests and apologieses_ES
dc.title.alternativeLa competencia pragmática en estudiantes españoles de ILE: hacer peticiones y pedir disculpases_ES
dc.title.alternativeA competencia pragmática en estudantado español de ILE: facer petición e desculpases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de mestrado (UDC.FIL). Estudos ingleses avanzados e as súas aplicacións. Curso 2015/2016


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem