Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorPousada, Thais
dc.contributor.advisorGándara Gafo, Berta
dc.contributor.authorTraveso Rodríguez, Helena
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2016-10-03T08:49:47Z
dc.date.available2016-10-03T08:49:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/17395
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: La mayor parte de las intervenciones aplicadas hacia las personas con Trastorno del Espectro del Autismo provienen del ámbito de la Psicopedagogía, aunque se evidencia un aumento de las aportaciones desde la Terapia Ocupacional, especialmente las basadas en el enfoque de la Integración Sensorial. Ésta orienta toda intencionalidad de las intervenciones a integrar eficazmente las sensaciones del mundo interno y externo de los usuarios, promoviendo su autonomía. Objetivos: Explorar el papel de terapia ocupacional en la aplicación de la teoría de integración sensorial en niños/as con TEA. Considerar la efectividad de la teoría de la IS en niños/as con TEA. Analizar y definir la práctica de terapeutas ocupacionales en activo, dirigida al colectivo con TEA en edades tempranas. Metodología: Metodología cualitativa, a través de un diseño fenomenológico. Como herramientas de recogida de datos se aplicaron una entrevista en profundidad dirigida a terapeutas ocupacionales y una búsqueda bibliográfica sobre artículos científicos específicos de integración sensorial y modulación sensorial. Resultados: Los discursos de los participantes y la evidencia actual destacan cambios significativos en el desempeño ocupacional de los niños/as con TEA, así como una notable disminución de conductas autolesivas y/o agresivas y estereotipias; una mayor interacción social y mayor comunicación con la familia. Conclusiones: La aplicación de esta tipología de intervenciones contribuye al cambio significativo positivo, sugiriendo que éstas deberían estar contempladas en los servicios del Sistema Nacional de Salud.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Introdución: A meirande parte das intervencións aplicadas as persoas con Trastorno de Espectro Autista teñen a súa orixe no ámbito da Psicopedagoxía, aínda que é evidente un aumento das aportacións dende a Terapia Ocupacional, especialmente aquelas con base no enfoque da Integración Sensorial. Éste orienta toda a intencionalidade das intervencións integrando eficazmente as sensacións do mundo interno e externo dos usuarios, promovendo a súa autonomía. Obxectivos: Explorar o papel do terapeuta ocupacional na aplicación da Teoría da Integración Sensorial en nenos/as con TEA. Considerar a efectividade da teoría da TIS en nenos/as con TEA. Analizar e definir a práctica de terapeutas ocupacionais en activo, dirixida ao colectivo TEA en idades máis novas. Metodoloxía: Metodoloxía cualitativa, a través dun deseño fenomenolóxico. Como ferramentas de recollida de datos aplicáronse unha entrevista en profundidade dirixida a terapeutas ocupacionais e unha busca bibliográfica sobre artigos científicos de integración sensorial e modulación sensorial. Resultados: Os discursos dos participantes e a evidencia actual suliñan cambios significativos no desempeño ocupacional dos nenos/as con TEA, asemade unha notable diminución de condutas autolesivas e/ou agresivas e estereotipias; unha maior interación social e maior comunicación ca familia. Conclusións: A aplicación desta tipoloxía de intervencións contribúe a un cambio significativo positivo, suxerindo que éstas deberían estar contempladas nos servizos do Sistema Nacional de Saúde.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Introduction: Most of the interventions applied to people with Autism Spectrum Disorder are from the field of Psychopedagogy, although an increase in contributions from the Occupational Therapy is evident, especially those based on the approach of Sensory Integration. This directs all intentionality of interventions to effectively integrate the feelings of inner and outer world of users, promoting their autonomy. Objectives: To explore the role of occupational therapy in the application of sensory integration theory in children with ASD. To Consider the effectiveness on the approach of SI theory in children with ASD. To Analyze and define the practice of active occupational therapists, addressed to a group with an early age ASD. Methodology: A Qualitative methodology is used through phenomenological design. Data collection tools, in-depth interviews to occupational therapists and a literature research on specific scientific articles of sensory integration and sensory modulation were selected. Results: The speeches of the participants and current evidence highlight significant changes in the occupational performance of children with ASD, as well as a significant decrease in self-injurious and / or aggressive behaviors and stereotypies; greater social interaction and greater communication with the family. Conclusions: The application of this type of intervention contributes to the positive significant change, suggesting that they should be covered by the National Health System services.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectIntegración sensoriales_ES
dc.subjectModulación sensoriales_ES
dc.subjectTrastorno del espectro autistaes_ES
dc.subjectInfanciaes_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectTrastorno do espectro autistaes_ES
dc.subjectSensory integrationes_ES
dc.subjectSensory modulationes_ES
dc.subjectAutism spectrum disorderes_ES
dc.subjectChildhoodes_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.titlePosibilidades y beneficios de la integración sensorial como herramienta de intervención en terapia ocupacional con personas con TEAes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2015/2016.


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem