Investigación en Marketing Aplicado (iMARKA): Envíos recentes
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The demographic environment: Notes on eight economic, social and cultural threats
(Colegio de Economistas de La Coruña, 2018)[Abstract]: This article aims to highlight eight implications presented by the demographic environment in the economic, social and cultural fields. More specifically, we will deal with how the ageing of the population, ... -
The Media and Its Influence in Three Dimensions of Social Capital, An Opportunity for Social Marketing?
(Grupo de Investigación Novos Medios de la Universidade de Santiago de Compostela, 2020)[Abstract] The aim of this article is to carry out an exploratory analysis and literature review about the influence of the traditional and digital media on social capital. The concept-variable social capital refers to the ... -
Herramientas de Marketing digital y competencia: una aproximación al estado de la cuestión
(Colegio de Economistas de La Coruña, 2019)[Resumen] En los últimos años, el auge de las TIC ha desembocado en la dimensión que en la actualidad tiene el marketing digital, entendido como la utilización de recursos tecnológicos en la elaboración de la estrategia ... -
El neuromarketing como metodología para el conocimiento del comportamiento del consumidor: aplicación en la consultoría y transferencia a la Academia
(Raúl Eguizabal Maza, 2020)[Resumen] El Neuromarketing ha entrado en el campo de la investigación como complemento a los estudios de mercado tradicionales. Su capacidad para ofrecer información de gran relevancia para la toma decisiones, oculta a ... -
Innovation, Transmedia and Neuroscience in Television
(Springer, 2019)[Abstract] This chapter explains how the physiology of the human brain affects the way fiction products are processed and how emotions have become the most efficient vehicle for transmitting information on transmedia ...