Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 27
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX: an ongoing project on the validity of audiovisual translation tools in teaching English
(2021)
[Abstract] This article shows the preliminary design process for a tailor-made Initial Test of Integrated Skills (ITIS) specially adapted to the needs of TRADILEX, a project (2020-2023) funded by the Spanish Ministry of ...
The Tenant of Wildfell Hall: el künstlerroman femenino como modelo didáctico en la literatura inglesa
(2021)
[Resumen] Este artículo se centra en el análisis de la novela de Anne Brönte The Tenant of Wildfell Hall (1848) considerando el fin didáctico propuesto por la autora y tomando como referencia uno de los principales modelos ...
Exploring Audiovisual Translation as a Didactic Tool in the Secondary School Foreign Language Classroom
(Universidad de Granada, 2022)
[Abstract] The aim of this research is to showcase the versatility of Audiovisual Translation (AVT) as a resource in the language classroom. Didactic AVT helps students improve their communicative competence and linguistic ...
Comparative Study on Speaking Assessment Rubrics in Trinity and Cambridge Language Certificates: Adaptation to the Common European Framework Guidelines
(Sapientia Hungarian University of Transylvania, 2022-12-23)
[Abstract] The European Council has been instrumental in the standardization of language competence levels and certifications with the guidelines provided in the Common European Framework of Reference for Languages ...
Engaging Ethnic-Diverse Students: A Research Based on Culturally Responsive Teaching for Roma-Gypsy Students
(2021)
[Abstract] Intercultural Education is a key feature in the development of inclusion strategies aimed at ethnically diverse students. Transformative approaches towards learning such as Culturally Responsive Teaching (CRT) ...
Videojuegos y ciudadanía global: análisis de aplicabilidad de Never Alone en contextos educativos
(Universidad de Vic-Universidad Central de Cataluña y la Universidad del Azuay, 2022)
[Abstract] Videogames have become one of the most popular leisure activities among children and teenagers. Schools have been progressively incorporating digital games as a formative complement although teachers and parents ...
Testing the Reliability of two Rubrics Used in Official English Certificates for the Assessment of Writing
(Universitat d'Alacant, 2022)
[Abstract] The learning of English as a Foreign Language (EFL) is clearly a primary concern worldwide these days. This has spurred a proliferation of studies related to it and the emergence of new methodologies and ...
Ecocrítica circular y educación literaria : de la universidad a la escuela y viceversa
(Universidad de Oviedo, 2023-07)
[Resumen] En este trabajo se presenta una experiencia de Aprendizaje-Servicio puesta en práctica en la asignatura “Lengua y Literatura castellana y su didáctica” del 2º curso del Grado en Educación Primaria de la Universidade ...
Itinerarios lectores: una propuesta de mediación literaria para la formación del profesorado
(Dykinson, 2022)
[Resumen] Durante el curso 2020/2021 las docentes de las asignaturas Bases epistemológicas para la enseñanza de las lenguas y literaturas gallega y castellana y Proyectos de innovación e investigación educativa en lengua ...
"Agravante" de Emilia Pardo Bazán : la subversión del discurso de la misoginia y la denuncia de la violencia de género a través del cuento tradicional
(Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2022)
[Resumen] En 1892 Emilia Pardo Bazán publica en El Liberal el relato “Agravante”. Tras una acusación de plagio, la escritora revela haberse basado en los Contes chinoises de
Abel Rémusat e indica que la historia, en la ...