Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 13
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX: an ongoing project on the validity of audiovisual translation tools in teaching English
(2021)
[Abstract] This article shows the preliminary design process for a tailor-made Initial Test of Integrated Skills (ITIS) specially adapted to the needs of TRADILEX, a project (2020-2023) funded by the Spanish Ministry of ...
Un modelo teórico-práctico: la transpodidáctica textual: usos y aplicaciones de los textos de ficción para la enseñanza y aprendizaje de lenguas
(Universidad Complutense de Madrid, 2014)
[Resumen] El objetivo principal de este artículo consiste en la presentación de un modelo teóricopráctico
que hemos denominado: “modelo de la transpodidáctica textual”. Este modelo está
basado en la elaboración y aplicación ...
Engaging Ethnic-Diverse Students: A Research Based on Culturally Responsive Teaching for Roma-Gypsy Students
(2021)
[Abstract] Intercultural Education is a key feature in the development of inclusion strategies aimed at ethnically diverse students. Transformative approaches towards learning such as Culturally Responsive Teaching (CRT) ...
Effectiveness and assessment of english production skills through audiovisual translation
(Universidad de Helsinki, 2022)
[Abstract] This article is framed within a research project based in Spain aimed at studying the use of Audiovisual Translation tools to develop communicative competences for teaching and learning English as a Foreign ...
El uso del translanguaging y el enfoque CLIL en educación primaria
(Universidad de Granada, 2023-01-31)
[Resumen] Este estudio de caso tiene como objetivo principal averiguar el modo en que se realizan las prácticas desde el enfoque CLIL y el uso del translanguaging en lo referente al aprendizaje de una lengua extranjera ...
Contribución de la Competencia Científica al desarrollo de la Competencia en Comunicación Lingüística en lengua vehicular y extranjera. Un ejemplo para 6º de Primaria
(Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2018)
[Resumen] Para elaborar este estudio partimos del análisis y la comparación de las actividades incluidas en la unidad temática 1 del texto de Ciencias de la Naturaleza para 6º de Primaria de la editorial Anaya en la Comunidad ...
The Roma-Gypsy anthem as a pedagogical tool for inclusion within the EFL classroom
(Universidade da Coruña, 2021)
[Abstract] This proposal deals with some aspects towards the inclusion of Roma-Gypsy students in the current
Educative System through the use of Music in the EFL Classroom at Secondary School level. Therefore,
the aim ...
«Peter and the Fox» una propuesta interdisciplinar basada en el modelo de la transpodidáctica textual
(Universidade da Coruña., 2021)
[Resumen] Esta propuesta ha sido elaborada partiendo del modelo teórico-práctico de la transpodidáctica textual
para un nivel de tercero de Educación Primaria. En la introducción se detallan los objetivos y se explica
en ...
Innovación, comunicación y práctica docente
(Universidad de las Palmas de Gran Canaria, Servicio de Publicacions, 2018)
[Resumen] La innovación es ya hoy en día más que un reto, una realidad que se impone en las prácticas docentes de todo aquelprofesorado que se precie. Mantiene además una relación directa con ...
InnoDAT—An Innovative Project Based on Subtitling for the Deaf and Hard-of-Hearing for Learning Languages and Cultures
(MDPI AG, 2023-10-16)
[Abstract] The InnoDAT project is framed within the TRADILEX Project, which is aimed at demonstrating the applicability of Audiovisual Translation (AVT) for teaching and learning languages. TRADILEX is an ongoing project ...