Listar Grupo de Estradas, Xeotécnia e Materiais (CGM) por título
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Laboratory and field performances of grave emulsion manufactured using nanocellulose crystals as an asphalt-emulsion emulsifier
(Taylor & Francis, 2023)[Abstract:] This research examines the feasibility of substituting commercial emulsifiers made by the chemical and petrochemical industries with nanocellulose. To achieve this, various bitumen emulsions are created using ... -
Laboratory evaluation of environmentally friendly alternative mineral powders for micro-surfacing treatments manufacture
(Elsevier, 2023)[Abstract:] The effectiveness of using alternative environmentally friendly and cost-effective mineral powders to manufacture micro-surfacing treatments is examined. Four mineral powders (calcium carbonate, dolomite, PAVAL, ... -
Laboratory evaluation of hot-mix asphalt containing construction and demolition waste
(Elsevier, 2013-06)[Abstract], A laboratory study of the use of recycled concrete aggregates (RCAs) from construction and demolition waste (CDW) in hot-mix asphalt (HMA) for base courses in pavements was conducted. HMA mixes containing 0%, ... -
Mechanical behavior of hot-mix asphalt made with recycled concrete aggregates from construction and demolition waste: a design of experiments approach
(MDPI, 2019)[Abstract:] The present work is a re-evaluation of previous research on the durability of hot-mix asphalt made with recycled concrete aggregates from construction and demolition waste (CDW) with a different approach. ... -
Mechanical properties and behaviour of in situ materials which are stabilised with bitumen emulsion
(Taylor & Francis, 2013)[Abstract:] This article presents a critical review of the mechanical properties of in situ materials which are stabilised with bitumen emulsion. A description is provided of the types of materials that are stabilised with ... -
Mechanical properties of hot-mix asphalt made with recycled concrete aggregates coated with bitumen emulsion
(Elsevier, 2014-03-31)[Abstract] The incorporation of recycled concrete aggregates (RCA) in hot-mix asphalt (HMA) could be a way to promote sustainable construction. To date, several investigations have examined the use of this type of waste ... -
Mechanistic-empirical pavement design guide : features and distinctive elements
(Escuela de Construcción Civil, Pontificia Universidad Católica de Chile, 2015)[Abstract] This paper is aimed at describing the most distinctive features of the pavement design method known as Mechanistic-Empirical Pavement Design Guide and to compare it with other renowned methodologies, while ... -
Metodología para estimar la eficacia de las actuaciones de mejora de la seguridad en la circulación vial. Aplicación al caso de la Comunidad de Madrid
(Asociación Española de la Carretera, 1999) -
Mezclas asfálticas dosificadas con RCD para carreteras de bajo tráfico
(Entorno Gráfico, 2009)[Resumen:] En este artículo se estudia la viabilidad técnica de utilizar áridos procedentes de residuos de construcción y demolición en mezclas asfálticas en caliente. Se eligió una mezcla gruesa con diferentes porcentajes ... -
Modelización numérica en 3D de materiales reciclados en frío in situ con emulsión bituminosa en carreteras de bajo tráfico de la República Sudafricana
(Asociación Española de Fabricantes de Mezclas Bituminosas (ASEFMA), 2017)[Resumen:] En esta comunicación se hace una modelización numérica de secciones de firme recicladas “in situ” con emulsión asfáltica. Se analizan firmes constituidos por un 25 % de material bituminoso fresado (Reclaimed ... -
Modelo de fallo de materiales granulares en firmes de carreteras en Galicia
(Asociación Española de la Carretera, 2010)[Resumen:] Este artículo analiza el comportamiento a la deformación permanente de un material granular (zahorra artificial) utilizado para capa de base de carreteras de medio/bajo tráfico en Galicia. El material es sometido ... -
Modelo evaluatorio para la mejora de la seguridad en la circulación vial
(Asociación Española de la Carretera, 1997)[Resumen:] Los ingenieros de tráfico utilizan los datos de los partes de accidentes para un gran número de propósitos; como, por ejemplo, la identificación y el análisis de emplazamientos con una alta frecuencia de accidentes, ... -
El modelo HDM-4 : descripción y posibilidades de aplicación dentro de un sistema de gestión de carreteras
(Entorno Gráfico, 2005)[Resumen:] Uno de los sistemas de gestión de carreteras más difundidos es el modelo denominado HDM (Highway Design and Maintenance Standars Model). Patrocinado por el Banco Mundial y tras más de tres décadas de experiencia ... -
Modelo numérico del comportamiento hidrodinámico de un firme
(Asociación Técnica de Carreteras (ATC), 1998)[Resumen:] Se presenta en este artículo la aplicación de un nuevo programa de cálculo para estudiar el drenaje interno de un firme y de la explanada que lo sustenta. Se examinan las principales características del código ... -
Modelos mecánicos de los materiales granulares sueltos empleados en firmes de carreteras
(Entorno Gráfico, 2003)[Resumen:] En los firmes de carreteras los materiales granulares sueltos desempeñan un importante papel estructural. Esto es así porque por un lado, durante la etapa de construcción del firme soportan el tráfico de obra y ... -
Modelos predictivos de la deformación permanente de las capas de base de materiales granulares sueltos empleados en los firmes flexibles
(Asociación Española de la Carretera, 2000)[Resumen:] Uno de los principales objetivos de la investigación del comportamiento de los firmes flexibles de carreteras consiste en establecer relaciones constitutivas que permitan dar predicciones exactas de la deformación ... -
Modelos predictivos del efecto de los parámetros geométricos sobre la seguridad vial en carreteras convencionales
(Asociación Española de la Carretera, 2000)[Resumen:] En esta ponencia se realiza una exposición de algunos modelos multivariantes que permiten predecir la accidentalidad en carreteras rurales de una sola calzada en función de las características siguientes: anchura ... -
Moisture damage resistance of bituminous mixtures manufactured with waste biomass fly ashes form the paper industry as filler
(2019)[Abstract:] Biomass fly ashes (bioashes) are solid byproducts generated during the combustion of biomass. One of the main drawbacks of using biomass combustion as an energy source is the environmental management of the ... -
Moisture damage resistance of grave emulsion manufactured with waste biomass fly ashes
(Springer, 2020)[Abstract:] PURPOSE: Biomass combustion is an economic and environmentally friendly source of energy with a growing demand. Nevertheless, the environmental management of fly ashes generated during energy production must ... -
Moisture damage resistance of hot-mix asphalt made with paper industry wastes as filler
(Elsevier, 2016)[Abstract:] Certain paper industry wastes display high recycling potential. In this investigation, the feasibility of using green liquor dregs and biomass fly ash from the paper industry as filler in hot-mix asphalt (HMA) ...