Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Estrategias de marketing de marcas globales y locales en economías en desarrollo: un estudio comparativo en el mercado de chocolate de Ecuador
(Universidade de Santiago de Compostela, 2021)
[Resumen] El objetivo de este trabajo es analizar las estrategias de marca internacional en el mercado del chocolate para un país en vías
de desarrollo como es el caso de Ecuador. Se destacan dos resultados de interés. ...
Neophobia and Seaweed Consumption: Effects on Consumer Attitude and Willingness to Consume Seaweed
(Elservier, 2021)
[Abstract] Neophobia has become an increasingly researched phenomenon given its importance on the evaluation and
acceptance of new products such as seaweeds, especially in a country where these products are not a part of ...
Impact of stock health on fish prices: Evaluation and implications for food accessibility
(2021)
[Abstract]: The continuous rise of the world’s population has made food security a major point of the
global agenda, with fisheries providing a key source of nutrition, especially in developing
countries. Ensuring their ...
Export Performance in Spanish Wineries: the Role of Human Capital and Quality Management System
(Inderscience, 2018)
[Abstract] The aim of this paper is to research the effect of human capital and Quality Management System (QMS) on the export performance of wine firms. The empirical analysis is carried out using data from a sample of ...
Análisis del valor añadido de un nuevo envase en el mercado de azúcar y su influencia en la disposición a pagar
(Universidade de Santiago de Compostela, 2020)
[Resumen] En el año 2007 la empresa Azucarera lanzó con éxito un nuevo envase de azúcar con el objeto de mejorar la diferenciación del
producto. Doce años después de sacar el nuevo producto se pretende analizar cuál es ...