• A dramaturxia galega de autoría feminina no século XXI 

      Biscainho-Fernandes, Carlos-Caetano (Department of Spanish and Portuguese, University of California, Santa Barbara, 2019)
      [Resume] Neste traballo reflexiónase sobre a emerxencia neste século da autoría feminina nos palcos galegos desde unha perspectiva non textocéntrica. Pondérase, igualmente, a participación da muller na renovación das ...
    • A lingua na construción dun teatro nacional galego 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña, 2014)
      [Resumo] Estudo da importancia que tivo a lingua na configuración do teatro galego. Remóntase ao século XIX para mostrar que a pouca importancia que deron os Precursores ao teatro tivo como causa que non se considerase en ...
    • A paradoxal asimilación da actividade teatral anterior á Guerra Civil no momento refundacional do teatro galego 

      Biscainho-Fernandes, Carlos-Caetano (Instituto de Estudios Ibéricos e Iberoamericanos, Universidad de Varsovia, 2014)
      [Resumo] A finais da pasada década dos sesenta, iníciase na Galiza un proceso de recuperación da actividade dramática vehiculizada en galego. Os participantes nese proceso refundacional do sistema teatral galego ignoraban ...
    • A renovación dos Coros Populares: unha cuestión identitaria 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2010)
      [Resumo] Estudo da función dos coros populares, do seu papel dentro da cultura galega e das polémicas que xeraron entre músicos, dramaturgos e, en xeral, entre todos os integrantes das Irmandades da Fala, ao longo da ...
    • A renovación dramática na Galiza e no Brasil: a muller como problema 

      Tato-Fontaíña, Laura (Universidade do Estado do Rio de Janeiro, 2009)
      [Resumo] Estudo comparativo da renovación dramática brasileira e da galega centrado, sobre todo, no tratamento que se deu ás figuras femininas a través de obras de Oswald de Andrade, Álvaro Moreyra, Joracy Camargo e Renato ...
    • A representación en Buenos Aires dun fragmento d’O Mariscal de Cabanillas e Vilar Ponte no marco dun festival de apoio aos sublevados franquistas 

      Biscainho-Fernandes, Carlos-Caetano (Estudis Gallecs i Portuguesos (Universitat de Barcelona), 2023-11-22)
      [Resume] Neste artigo dáse a coñecer a utilización por parte dos denominados Cruzados de Santiago do texto dramático dos nacionalistas galegos Ramón Cabanillas e Antón Vilar Ponte nun acto de exaltación dos golpistas ...
    • As personaxes femininas no teatro de Roberto Vidal Bolaño 

      Tato-Fontaíña, Laura (Real Academia Galega, 2015)
      [Resumo] En primeiro lugar, a autora realiza un percorrido cronolóxico pola obra dramática de Roberto Vidal Bolaño para estabelecer unha relación das personaxes femininas. A seguir, o corpo do artigo consiste nun estudo e ...
    • Álvaro Cunqueiro na historia do teatro galego 

      Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2014)
      [Resumo] Este traballo contextualiza a obra dramática de Álvaro Cunqueiro dentro da historia do teatro galego para incluír o autor no denominado Grupo de Enlace. Segue coas difíciles circunstancias en que se estreou O ...
    • Historia do teatro galego. Das orixes a 1936 

      Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1999)
      [Resumo] Primeira historia do teatro galego desde as orixes até 1936, cos seguintes capítulos: “Séculos Escuros e Ilustración”; “Período precursor”; “O teatro bilingüe”; “O teatro rexionalista”; “O teatro coas Irmandades ...
    • Manuel Lugrís Freire no teatro galego 

      Tato-Fontaíña, Laura (Real Academia Galega, 2006)
      [Resumo] Estudo da obra dramática de Manuel Lugrís Freire (1863-1940) e do seu relevante papel na historia do teatro galego.
    • Mulleres e teatro 

      Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2011-04-27)
      [Resumo] Este traballo analiza o papel das mulleres na historia do teatro galego até 1936. Ábrese coa descoñecida “Tía Falcona” que protagonizou a peza representada en Allariz (Ourense) á que foi convidado o Tío Marcos da ...
    • O Grupo Ourensán e o teatro 

      Tato-Fontaíña, Laura (Através Editora, 2012)
      [Resumo] Análise das causas polas que Ramón Otero Pedrayo, Vicente Risco e, en xeral, os integrantes da Irmandade da Fala e do Grupo Nós de Ourense renunciaron á renovación e actualización do teatro na década de 1920.
    • O teatro actual 

      Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)
      [Resumo] Capítulo 45 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Comeza coas primeiras publicacións dramáticas da década de 1950 e, a seguir, “O Teatro Independente”, “Certames e publicacións”, “Autores”, “Manuel Lourenzo”, ...
    • O teatro de Eduardo Blanco-Amor 

      Tato-Fontaíña, Laura (Escola Dramática Galega, 1993)
      [Resumo] Estudo da obra de Eduardo Blanco-Amor (1897-1979).
    • Os dereitos das mulleres no teatro (de homes) das Irmandades da Fala 

      Tato-Fontaíña, Laura (Instituto de Estudios Ibéricos e Iberoamericanos, Universidad de Varsovia, 2014)
      [Resumo] Para contextualizar o tema, este artigo comeza expoñendo a situación das mulleres no teatro galego das primeiras décadas do século XX, atendendo á súa participación nas actividades dramáticas como escritoras, ...
    • Ricardo Carvalho Calero e o teatro 

      Tato-Fontaíña, Laura (Real Academia Galega, 2020)
      [Resumo] Neste artigo, a autora fai un percurso polas actividades dramáticas de Ricardo Carvalho Calero. Comeza coa súa primeira obra, escrita en 1934, dentro do programa de modernización e actualización do ...
    • Roberto Vidal Bolaño na emerxencia e consolidación do teatro galego contemporáneo. Percurso en dez paraxes 

      Biscainho-Fernandes, Carlos-Caetano (Real Academia Galega, 2015)
      [Resumo]Preséntase un percurso pola fulcral intervención de Roberto Vidal Bolaño no campo teatral galego desde os momentos refundacionais de comezos da década de setenta até a transición para o novo século, na multifacetada ...
    • Teatro galego 1915-1931 

      Tato-Fontaíña, Laura (Laiovento, 1997)
      [Resumo] Ensaio que recolle os fenómenos máis destacados dun importante período da historia do teatro galego. O primeiro capítulo está centrado en “Os continuadores da Escola Rexional (1915-1918)”, que conseguiron crear ...
    • The Emancipatory Praxis of Women in Galician Emigration and Exile Theatre in Buenos Aires during the Mid-Decades of the Twentieth Century 

      Biscainho-Fernandes, Carlos-Caetano (MDPI, 2022)
      [Abstract] Galician theatrical activity in Buenos Aires has traditionally been approached from a text-centric and androcentric perspective, with a strong emphasis on canonical plays such as Os vellos non deben de namorarse ...