Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorFernández Fernández, Xosé
dc.date.accessioned2011-11-18T12:59:37Z
dc.date.available2011-11-18T12:59:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationSarmiento Anuario galego de historia da educación, 2010, 14: 51-65. ISSN: 1138-5863es_ES
dc.identifier.issn1138-5863
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/8455
dc.description.abstract[Resumo] Neste traballo trátase a galeguización do ensino superior no período correspondente ao primeiro terzo do século XX. Un problema polo que loitaron intensamente os galeguistas preocupados por axeitar o ensino, especialmente o universitario, á realidade peculiar do seu país. Baixo unha perspectiva innovadora e renovadora para a época abórdanse posturas en demanda non só do uso do idioma galego, senón tamén da introdución de diversos contidos curriculares, ben como disciplinas novas a considerar nos planos de estudos, ben como temas a tratar dentro das materias cursadas, así como a solicitude de novas titulacións para a Universidade compostelá que evitarían, entre outros males, o desprazamento de estudantes cara a outras provincias foráneas. Estamos, pois, ante un conxunto de actuacións educativas necesarias para o desenvolvemento dunha ciencia e dunha cultura co principal obxectivo de coñecer para poder transformar de forma integral a realidade galega nun contexto social escasamente desenvolvido, disperso en pequenos núcleos de poboación e sangrado pola emigración.
dc.description.abstract[Abstract] This work is about the galeguización of superior studies in the period of the first third on XX century. It’s a problem because of the people who defend galician language fought intensely, worried about appropriate studies, specialy those taking at the university, to the peculiar reality of their country. With a completely new and renovated perspective for the moment, different positions in demand are taken. These don’t treat just about Galician language, but about the introduction of new curricular staments like new subjects to introduce in study plans or like things to be treated inside the subjects, as well as the request of new university degrees for the USC University which would avoid, between another causes of pain, students going to foreign regions. So, we are approaching ourselves to different educative actions really necessary for the development of science and culture with the leading objective of getting to know Galicia in order to change completely its reality, englobed within a social
dc.language.isoglges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.subjectUniversidadees_ES
dc.subjectGaleguizaciónes_ES
dc.subjectTitulaciónses_ES
dc.subjectReivindicaciónses_ES
dc.subjectAutonomíaes_ES
dc.subjectRealidade sociales_ES
dc.subjectProfesorado foráneoes_ES
dc.subjectBilingüismoes_ES
dc.subjectDisciplinases_ES
dc.subjectUniversityes_ES
dc.subjectUniversity degreeses_ES
dc.subjectClaimses_ES
dc.subjectAutonomyes_ES
dc.subjectSocial realityes_ES
dc.subjectForeing teacherses_ES
dc.subjectBilingualismes_ES
dc.subjectDisciplineses_ES
dc.titleO problema da galeguización do ensino superior na Galicia da preguerraes_ES
dc.title.alternativeThe problem of galeguización (the use of the Galician language) in higher education in Galicia before the war
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem