A transición da alfabetización en Galicia (1860-1930)

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7775Collections
Metadata
Show full item recordTitle
A transición da alfabetización en Galicia (1860-1930)Author(s)
Date
2003Citation
Sarmiento Anuario galego de historia da educación, 2003, 7: 153-175. ISSN: 1138-5863
Abstract
[Resumo] A transición da alfabetización alude a un proceso de difusión a grande escala
do compoñente moderno da alfabetización, a escritura, e dende unha perspectiva económica,
fai referencia á necesidade de acadar un umbral ou un stock relativo de
alfabetización, para o conxunto da poboación, en torno a un 40%, considerado polos historiadores
económicos como necesario, anque insuficiente, para afrontar un proceso de
desenvolvemento económico sostido. A recente historiografía económica e histórica pon de
releve a importancia da alfabetización nos procesos de modernización económica e social,
senda considerada como o indicador máis básico do capital humano. Esta investigación
pretende achegarse dende un enfoque rexional e en perspectiva comparativa á difusión e
transición da alfabetización en Galicia e constata-lo retraso do rexión galega na transición
da alfabetización dentro do marco estatal e cantábrico. [Abstract] The transition of literacy involves a large scale process of diffusion of the modern
interpretation of literacy, i.e. writing, and from an economic perspective refers to !he
need to reach a threshold or relative stock level of literacy far !he population as a whole al
around a 40%, considered necessary, although insufficient, by economic historians to con!
ront a sustained process of economic development. Recen! economic historiography and
history emphasize !he importance of literacy in !he processes of economic and social modernization,
as it is considered to be the most basic indicator of human capital. This
investigation aims to describe !he diffusion and transition of literacy in Galicia, from a regional
point of view using a comparative perspective, and to explain the delay in !he transition
of literacy in !he region of Galicia within the national and Cantabrian framework
ISSN
1138-5863