La innovación en el sector turístico: el caso de Baleares

Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/7674Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
La innovación en el sector turístico: el caso de BalearesData
2008Cita bibliográfica
ROTUR Revista de ocio y turismo, 2008, 1: 51-64. ISSN: 1888-6884
Resumo
[Resumo] Este traballo iníciase cunha descrición do marco teórico empregado para a análise e a medida
da innovación en sectores de servizos en xeral e no turismo en particular. Realízase unha aná-
lise da evidencia empírica dispoñible sobre a actividade innovadora do sector turístico balear
e a súa capacidade de transferir tecnoloxías e coñecementos a outros destinos menos desen-
volvidos, na cal nos centramos nos resultados de dous traballos (Jacob et al., 2004; Jacob e
Groizard, 2007). Basicamente, a innovación é un fenómeno moi frecuente no sector turístico
balear. Falamos dunha innovación principalmente tecnolóxica, da área de tecnoloxías da
información e comunicación (TIC) e da área ambiental. Así mesmo, as actividades de innova-
ción das cadeas hoteleiras multinacionais (como as de orixe balear) en países de renda media
e baixa teñen un enorme potencial para fomentar o desenvolvemento doméstico. [Resumen] Este trabajo se inicia con la descripción del marco teórico para el análisis y la medición de la
innovación en sectores de servicios en general y en turismo en particular. Se realiza un análi-
sis de la evidencia empírica disponible sobre la actividad innovadora del sector turístico bale-
ar y su capacidad de transferir tecnologías y conocimientos a otros destinos menos desarrolla-
dos, centrándonos en los resultados que arrojan dos trabajos (Jacob et al., 2004; Jacob y
Groizard, 2007). Básicamente, la innovación es un fenómeno muy frecuente en el sector turís-
tico balear, la innovación es principalmente tecnológica y del área de tecnologías de la infor-
mación y comunicación (TIC) y del área medioambiental. Asimismo, las actividades de innova-
ción de las cadenas hoteleras multinacionales (como las de origen balear) en países de renta
media y baja tienen un enorme potencial para promocionar el desarrollo doméstico. [Abstract] This work begins with a description of the theoretical framework used for the analysis and
measurement of innovation in the services sectors in general, and tourism in particular. The
available empirical evidence on the innovative activity of the Balearic Islands’ tourism industry
and its capacity to transfer technologies and knowledge to other, less developed destinations
is analysed, focusing on the results from two studies (Jacob et al., 2004; Jacob and Groizard,
2007). Basically, innovation is a very frequent phenomenon in the Balearic Islands’ tourism
industry, and it is primarily technological, in the areas of information and communications
technologies (ICT) and the environment. Moreover, innovation activities by multinational hotel
chains (and those based in the Balearic Islands) in medium- and low-income countries have a
great potential to promote domestic development.
Palabras chave
Innovación
Transferencia de tecnología
Sector turístico
Islas Baleares
Innovation
Technology transfer
Tourism industry
Balearic Islands
Transferencia de tecnología
Sector turístico
Islas Baleares
Innovation
Technology transfer
Tourism industry
Balearic Islands
ISSN
1888-6884