Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 07, (2001)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 07, (2001)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estrategias de aprendizaje, género y rendimiento académico

Thumbnail
View/Open
RGP_7-17.pdf (1.306Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/6894
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 07, (2001) [36]
Metadata
Show full item record
Title
Estrategias de aprendizaje, género y rendimiento académico
Author(s)
Lozano González, Luis
González-Pienda, Julio Antonio
Núñez, José Carlos
Lozano Fernández, Luis Manuel
Álvarez Pérez, Luís
Date
2001
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2001, 7: 203-216 ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] Este trabajo estudia qué estrategias de aprendizaje son eficaces para obtener un buen rendimiento académico. Se utilizó el ACRA y las notas finales de curso en una muestra de 254 estudiantes desde 20 de la E.S.O. a 10 de Bachillerato. Se estudiaron las diferencias entre los grupos por rendimiento académico, género y curso. El alumnado que alcanza un buen rendimiento académico utiliza con más éxito que el de mal rendimiento, algunas tácticas propias del proceso de adquisición de la información, codificación, recuperación y apoyo al procesamiento de la información. Las chicas utilizan más las estrategias metacognitivas y están más motivadas intrínseca y extrínsecamente que los chicos.
 
[Abstract] This work studies which 1eaming strategies are effective to get good academic results. We have used the ACRA and the final marks in a samp1e of 254 students from 20 of E.S.O. to 10 of Bachillerato. We have studied the differences among the groups according to heir academic results, sexes and school years. The students who get good academic results are able to use, more successfully than those with worse results,some strategies characteristic of the process of information coding, retaking and support to information processing. Metacognitive strateies are more used by gir1s, and these are more motivated, intrinscally nd extrinsically, than boys
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback