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    • A Clustered-Based Segmentation of Beer Consumers: From “Beer Lovers” to “Beer to Fuddle” 

      Calvo-Porral, Cristina; Orosa, Javier; Blazquez-Lozano, F. (Emerald, 2018)
      [Abstract] Purpose: New trends are emerging in the brewery sector; but to date beer consumer segmentations are scarce. In this context, the present study addresses the following questions: “Are beer consumers monolithic ...
    • Agrietar el consumismo desde el arte. Una reflexión sobre las masas en el consumo 

      Piñeiro Aguiar, Eleder; Diz, Carlos (Universidad Nacional de Chimborazo, 2023)
      [Resumen] En este texto de carácter reflexivo, crítico y ensayístico se realiza una crítica al consumo de masas basada en autores clásicos y contemporáneos de las Ciencias Sociales, en función de comprender el proceso ...
    • How Consumer Involvement Influences Beer Flavour Preferences 

      Calvo-Porral, Cristina; Rivaroli, Sergio; Orosa, Javier (Emerald, 2020)
      [Abstract] Purpose: Much of the innovation in the beer sector has focused on flavour, resulting in a proliferation of flavoured beers. In this context, the understanding of consumers’ flavour preferences is a relevant ...
    • Moda sostenible y preferencias del consumidor 

      Sánchez Vázquez, Pablo; Gago-Cortés, Carmen; Alló, María (2020)
      [Resumen] En la actualidad existe una necesidad urgente de caminar hacia un modelo de crecimiento económico sostenible. En este sentido, los ciudadanos deben ser conscientes de que sus altos niveles de consumo tienen ...