Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorPuente-Castelo, Luis
dc.contributor.authorMónaco, Leida María
dc.date.accessioned2024-01-30T12:54:10Z
dc.date.available2024-01-30T12:54:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationPuente-Castelo, Luis and Mónaco, Leida María. "The might of ‘might’: A mitigating strategy in eighteenth and nineteenth century female scientific discourse". Revista Canaria de Estudios Ingleses, no.72, 2016, pp.143-168es_ES
dc.identifier.issn0211-5913
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/35234
dc.description.abstract[Abstract] Apart from the practical function of efficiently exchanging knowledge, scientific writing is also used to convey persuasion by using a number of pragmatic strategies that help authors gain acceptance for their claims. Such strategies include the acknowledgment of other authors and their opinions, politeness directed towards the reader, and hedging, this is, the mitigation of certain claims that may otherwise sound too categorical by means of various linguistic devices, among them, modal verbs. This paper analyses the use of the modal verb ‘might’ as a mitigating device in eighteenth- and nineteenth-century English scientific writing. The text samples used for this study are taken from the Coruña Corpus of English Scientific Writing. Variables such as scientific discipline, genre, sex and origin of the author, as well as date of publication have been considered in the analysises_ES
dc.description.abstract[Resumen] Además de la función práctica de intercambiar conocimientos, el discurso científico tiene una función persuasiva que se refleja en ciertas estrategias pragmáticas que contribuyen a que un texto científico sea aceptado por los lectores. Estas incluyen el reconocimiento de otros autores y de sus opiniones, el uso de la cortesía dirigida hacia el lector, así como el hedging, o la mitigación de ciertas afirmaciones que, por sí solas, tienden a sonar de forma categórica. Esto se consigue mediante diversos elementos lingüísticos, entre ellos los verbos modales. Este artículo analiza el uso del verbo modal ‘might’ en su función mitigadora en el discurso científico inglés de los siglos xviii y xix. Las muestras de texto utilizadas en este estudio pertenecen al Coruña Corpus of English Scientific Writing. En el presente análisis se han considerado variables tales como disciplina científica, género, sexo y origen del autor, así como el año de publicación del textoes_ES
dc.description.sponsorshipMinisterio de Ciencia e Innovación; AP2009-3206es_ES
dc.description.sponsorshipConsellería de Educación e Ordenación Universitaria; Pre/2011/096es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/4509es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacionales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectScientific writinges_ES
dc.subjectHistorical linguisticses_ES
dc.subjectCorpus linguisticses_ES
dc.subjectPragmaticses_ES
dc.subjectMitigationes_ES
dc.subjectModality.es_ES
dc.subjectDiscurso científicoes_ES
dc.subjectLingüística históricaes_ES
dc.subjectLingüística de corpuses_ES
dc.subjectPragmáticaes_ES
dc.subjectMitigaciónes_ES
dc.subjectModalidades_ES
dc.titleThe might of ‘might’: A mitigating strategy in eighteenth and nineteenth century female scientific discoursees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleRevista Canaria de Estudios Ingleseses_ES
UDC.issue72es_ES
UDC.startPage143es_ES
UDC.endPage168es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem