Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorVila Paz, Alba
dc.contributor.advisorPousada, Thais
dc.contributor.authorDuarte Araya, Javiera
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2023-09-06T08:03:08Z
dc.date.available2023-09-06T08:03:08Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/33441
dc.description.abstract[Resumo] Introdución: A través do presente traballo estúdanse as experiencias dun grupo de persoas con discapacidade intelectual que cursou os seus estudos no título propio Espazo Compartido (EC) da Universidade da Coruña, abordando unha análise ocupacional sobre a inclusión, a formación no ensino superior e a empregabilidade. Obxectivos: O principal obxectivo deste estudo é coñecer a situación ocupacional actual das persoas egresadas de EC. Metodoloxía: É unha investigación de deseño cualitativo, dende un enfoque da Teoría Fundamentada. A técnica de recollida de datos é a entrevista semiestruturada, e a exploración dos mesmos realizouse co Software Atlas.ti v22. Resultados: Identificáronse 9 temáticas relevantes para o grupo participante, agrupadas en 3 áreas: a persoa, o medio social e a produtividade. As temáticas emerxentes foron: Importancia da autonomía, exploración das oportunidades de ocio e apoio familiar; universo virtual, participación social institucional e inclusión na comunidade máis alá da discapacidade; promoción laboral, diversidade de competencias e prácticas curriculares como método de inserción laboral. Conclusións: Estudar en EC favoreceu a contorna social e familiar, as ocupacións significativas, as competencias para aumentar a propia empregabilidade e a motivación por continuar formándose. Coñeceuse a realidade da inserción laboral das persoas con discapacidade intelectual, a cal mellorou nos últimos anos, mais aínda debe aumentar a súa taxa de emprego.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Introducción: A través de este trabajo se estudian las experiencias de un grupo de personas con discapacidad intelectual que realizó sus estudios en Espazo Compartido (EC) de la Universidad de A Coruña, abordando un análisis ocupacional sobre la inclusión, los estudios superiores y la empleabilidad. Objetivos: El objetivo principal de este estudio es conocer la situación laboral actual de las personas egresadas en EC. Metodología: Es una investigación de diseño cualitativo, desde un enfoque de la Teoría Fundamentada. La técnica de recolección de datos es la entrevista semiestructurada, y la exploración de los mismos se realizó con el Software Atlas.ti v22. Resultados: Se identificaron 9 temas relevantes para el grupo participante, agrupados en 3 áreas: la persona, el entorno social y la productividad. Las temáticas emergentes fueron: Importancia de la autonomía, exploración de las oportunidades de ocio y apoyo familiar; universo virtual, participación social institucional e inclusión en la comunidad más allá de la discapacidad; promoción laboral, diversidad de competencias y prácticas curriculares como método de inserción laboral. Conclusiones: Estudar en EC favoreció el entorno social y familiar, las ocupaciones significativas, las competencias para aumentar la propia empleabilidad y la motivación por continuar formándose. Se conoció la realidad de la inserción laboral de las personas con discapacidad intelectual, la cual ha mejorado en los últimos años pero aún debe aumentar su tasa de empleabilidad.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Introduction: Through this survey, the experiences of a group of people with intellectual disabilities who studied at the University of A Coruña's Espazo Compartido (EC) are studied, addressing an occupational analysis about inclusion, higher education and employability. Objectives: The main objective of this study is to find out the current occupational situation of EC graduates. Methodology: It is an investigation based on qualitative methodology, from a Grounded Theory approach. The data collection technique is the semi-structured interview, and the exploration of it was done with the Atlas.ti v22 Software. Outcomes: 9 themes relevant to the participating group were identified, grouped into 3 areas: the person, the social environment and productivity. The emerging themes were: Importance of autonomy, exploration of leisure opportunities and family support; virtual universe, institutional social participation and inclusion in the community beyond disability; work promotion, diversity of competences and curricular practices as a method of employability. Conclusions: Studying in EC favored the social and family environment, significant occupations, the skills to increase one's own employability and the motivation to continue their academic training. The reality of the work insertion of people with intellectual disabilities was known, which has improved in recent years but its employability rate must still increase.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectInclusiónes_ES
dc.subjectUniversidadees_ES
dc.subjectDiscapacidade intelectuales_ES
dc.subjectAtención á diversidadees_ES
dc.subjectEmpregabilidadees_ES
dc.subjectTerapia ocupacionales_ES
dc.subjectInserción laborales_ES
dc.subjectUniversidades_ES
dc.subjectDiscapacidad intelectuales_ES
dc.subjectAtención a la diversidades_ES
dc.subjectEmpleabilidades_ES
dc.subjectInclusiones_ES
dc.subjectUniversityes_ES
dc.subjectIntellectual disabilityes_ES
dc.subjectAttention to diversityes_ES
dc.subjectEmployabilityes_ES
dc.subjectOccupational therapyes_ES
dc.subjectLabor insertiones_ES
dc.titlePerspectiva ocupacional da inclusión laboral de persoas con discapacidade intelectual na Universidade da Coruñaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2022/2023es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem