Perspectiva ocupacional da inclusión laboral de persoas con discapacidade intelectual na Universidade da Coruña
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/33441Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Perspectiva ocupacional da inclusión laboral de persoas con discapacidade intelectual na Universidade da CoruñaAutor(es)
Director(es)
Vila Paz, AlbaPousada, Thais
Data
2023-02Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2022/2023Resumo
[Resumo] Introdución: A través do presente traballo estúdanse as experiencias dun grupo de persoas con discapacidade intelectual que cursou os seus estudos no título propio Espazo Compartido (EC) da Universidade da Coruña, abordando unha análise ocupacional sobre a inclusión, a formación no ensino superior e a empregabilidade. Obxectivos: O principal obxectivo deste estudo é coñecer a situación ocupacional actual das persoas egresadas de EC. Metodoloxía: É unha investigación de deseño cualitativo, dende un enfoque da Teoría Fundamentada. A técnica de recollida de datos é a entrevista semiestruturada, e a exploración dos mesmos realizouse co Software Atlas.ti v22. Resultados: Identificáronse 9 temáticas relevantes para o grupo participante, agrupadas en 3 áreas: a persoa, o medio social e a produtividade. As temáticas emerxentes foron: Importancia da autonomía, exploración das oportunidades de ocio e apoio familiar; universo virtual, participación social institucional e inclusión na comunidade máis alá da discapacidade; promoción laboral, diversidade de competencias e prácticas curriculares como método de inserción laboral.
Conclusións: Estudar en EC favoreceu a contorna social e familiar, as ocupacións significativas, as competencias para aumentar a propia empregabilidade e a motivación por continuar formándose. Coñeceuse a realidade da inserción laboral das persoas con discapacidade intelectual, a cal mellorou nos últimos anos, mais aínda debe aumentar a súa taxa de emprego. [Resumen] Introducción: A través de este trabajo se estudian las experiencias de un grupo de personas con discapacidad intelectual que realizó sus estudios en Espazo Compartido (EC) de la Universidad de A Coruña, abordando un análisis ocupacional sobre la inclusión, los estudios superiores y la empleabilidad.
Objetivos: El objetivo principal de este estudio es conocer la situación laboral actual de las personas egresadas en EC.
Metodología: Es una investigación de diseño cualitativo, desde un enfoque de la Teoría Fundamentada. La técnica de recolección de datos es la entrevista semiestructurada, y la exploración de los mismos se realizó con el Software Atlas.ti v22.
Resultados: Se identificaron 9 temas relevantes para el grupo participante, agrupados en 3 áreas: la persona, el entorno social y la productividad. Las temáticas emergentes fueron: Importancia de la autonomía, exploración de las oportunidades de ocio y apoyo familiar; universo virtual, participación social institucional e inclusión en la comunidad más allá de la discapacidad; promoción laboral, diversidad de competencias y prácticas curriculares como método de inserción laboral.
Conclusiones: Estudar en EC favoreció el entorno social y familiar, las ocupaciones significativas, las competencias para aumentar la propia empleabilidad y la motivación por continuar formándose. Se conoció la realidad de la inserción laboral de las personas con discapacidad intelectual, la cual ha mejorado en los últimos años pero aún debe aumentar su tasa de empleabilidad. [Abstract] Introduction: Through this survey, the experiences of a group of people with intellectual disabilities who studied at the University of A Coruña's Espazo Compartido (EC) are studied, addressing an occupational analysis about inclusion, higher education and employability.
Objectives: The main objective of this study is to find out the current occupational situation of EC graduates.
Methodology: It is an investigation based on qualitative methodology, from a Grounded Theory approach. The data collection technique is the semi-structured interview, and the exploration of it was done with the Atlas.ti v22 Software.
Outcomes: 9 themes relevant to the participating group were identified, grouped into 3 areas: the person, the social environment and productivity. The emerging themes were: Importance of autonomy, exploration of leisure opportunities and family support; virtual universe, institutional social participation and inclusion in the community beyond disability; work promotion, diversity of competences and curricular practices as a method of employability.
Conclusions: Studying in EC favored the social and family environment, significant occupations, the skills to increase one's own employability and the motivation to continue their academic training. The reality of the work insertion of people with intellectual disabilities was known, which has improved in recent years but its employability rate must still increase.
Palabras chave
Inclusión
Universidade
Discapacidade intelectual
Atención á diversidade
Empregabilidade
Terapia ocupacional
Inserción laboral
Universidad
Discapacidad intelectual
Atención a la diversidad
Empleabilidad
Inclusion
University
Intellectual disability
Attention to diversity
Employability
Occupational therapy
Labor insertion
Universidade
Discapacidade intelectual
Atención á diversidade
Empregabilidade
Terapia ocupacional
Inserción laboral
Universidad
Discapacidad intelectual
Atención a la diversidad
Empleabilidad
Inclusion
University
Intellectual disability
Attention to diversity
Employability
Occupational therapy
Labor insertion
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido