Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorLee-Niinioja, Hee Sook
dc.date.accessioned2023-02-09T19:41:37Z
dc.date.available2023-02-09T19:41:37Z
dc.date.issued2022-12-28
dc.identifier.citationLee-Niinioja, Hee Sook. 2022. «Multi-Religious and Cultural Regionalism Integrated to Contemporary Sacred Church Buildings in Indonesia», Actas de Arquitectura Religiosa Contemporánea 9: 24-39. https://doi.org/10.17979/aarc.2022.9.0.9344.es_ES
dc.identifier.issn2659-8671
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/32464
dc.description.abstract[Abstract] Indonesia demonstrates a variety of cultural expressions through foreign contacts but has never adopted other cultures fully. The country blended significant components into local circumstances to create a distinctive culture with geographic variations, and its history must be understood in its terms. The design of Maclaine Pont (1936)’s Pohsarang Church combined Hindu-Buddhist elements into a Western building. Blimbingsari stone-wooden Church destroyed by an earthquake (1976) was rebuilt in the Balinese pavilion style with a running water garden. Similarities showed in Batak Karo architecture in Berastagi’s St. Francis Assisi, and Joglo architecture in Ganjuran Church where Jesus is depicted as a Javanese King. This exceptional regional phenomenon was due to integrating tradition, ethnicity, geographical space, and belief in multicultural societies. This paper discusses a few contemporary churches in Indonesia by historical contexts.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Indonesia muestra diversas expresiones culturales extranjeras, pero nunca las ha adoptado plenamente. El país mezcló componentes significativos para crear una cultura distintiva con variaciones geográficas, y su historia debe entenderse en sus términos. El diseño de la iglesia de Pohsarang, de Maclaine Pont (1936), combinó elementos hindúes y budistas en un edificio occidental. La iglesia de piedra de Blimbingsari, destruida por un terremoto en 1976, se reconstruyó en estilo de pabellón balinés con un jardín de agua que fluye. En la arquitectura Batak Karo se observan similitudes con la iglesia de San Francisco de Asís, en Berastagi, y en la arquitectura Joglo de la iglesia de Ganjuran, Jesús es representado como un rey javanés. Este excepcional fenómeno regional se debe a la integración de tradiciones, etnias, espacios geográficos y creencias en las sociedades multiculturales. Este artículo analiza algunas iglesias contemporáneas de Indonesia, clasificándolas por contextos históricos.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/aarc.2022.9.0.9344es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial 4.0 Internacionales_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.subjectSyncretic Ideas-Formses_ES
dc.subjectIndonesian Church Architecturees_ES
dc.subjectPre-Islamic and Islamic Javaes_ES
dc.subjectRegionalismes_ES
dc.subjectCollective Memoryes_ES
dc.subjectIdeas-formas sincréticases_ES
dc.subjectArquitectura eclesiástica indonesiaes_ES
dc.subjectJava preislámica e islámicaes_ES
dc.subjectRegionalismoes_ES
dc.subjectMemoria colectivaes_ES
dc.titleMulti-Religious and Cultural Regionalism Integrated to Contemporary Sacred Church Buildings in Indonesiaes_ES
dc.title.alternativeRegionalismo multirreligioso y cultural integrado en los edificios eclesiales contemporáneos de Indonesiaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.date.updated2022-12-29T09:52:22Z
UDC.journalTitleActas de Arquitectura Religiosa Contemporáneaes_ES
UDC.volumeVol. 9 (2022): Mirando a Oriente. Geografías nacionaleses_ES
UDC.issueNes_ES
UDC.startPage24es_ES
UDC.endPage39es_ES
dc.identifier.doi10.17979/aarc.2022.9.0.9344


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem