Greenwashing en la industria de la moda

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32073Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Greenwashing en la industria de la modaAutor(es)
Director(es)
Escourido-Calvo, ManuelData
2022Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Humanidades e DocumentaciónDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FHD). Xestión Industrial da Moda. Curso 2021/2022Resumo
[Resumen] El objetivo principal de este trabajo de investigación es realizar un estudio sobre la actualidad del sector textil, realizando una comparación entre una marca representativa
de la moda sostenible (SKFS) y otra representativa del modelo Fast Fashion o “moda
rápida” (H&M), una tipología de negocio donde más se acusa el uso del greenwashing (práctica orientada a la comunicación ilusoria de una imagen
ecológica). Para el análisis del tema, se ha realizado una revisión del estado del arte,
con el objetivo de acercarnos al concepto del lavado verde y a las técnicas que las
empresas emplean para engañar a los consumidores. Una vez completada la revisión
de literatura, se lleva a cabo un estudio de caso para identificar las principales prácticas
de greenwashing y cuán extendido está este en las campañas e informes de
sostenibilidad de las empresas de moda seleccionadas. Las conclusiones de este
trabajo sugieren que las herramientas de engaño están altamente propagadas, pero
que, sin embargo, anualmente las empresas muestran sus esfuerzos para reducirlas.
Finalmente, el trabajo puede servir de inspiración tanto a empresas como a
consumidores para un mayor conocimiento de las prácticas empleadas en el sector y
de esta manera, ser capaz de identificarlas y evitarlas. [Resumo] O obxectivo principal deste traballo de investigación é realizar un estudo sobre a
actualidade do sector téxtil, realizando unha comparación entre unha marca
representativa da moda sostible (SKFS) e outra representativa do modelo Fast Fashion
ou “moda rápida” (H&M), unha tipoloxía de negocio onde máis se acusa o uso do
greenwashing (práctica orientada á comunicación ilusoria dunha imaxe ecolóxica). Para
a análise do tema, realizouse unha revisión da estado da arte, co obxectivo de
achegarnos ao concepto do lavado verde e ás técnicas que as empresas empregan
para enganar aos consumidores. Unha vez completada a revisión de literatura, leva a
cabo un estudo de caso para identificar as principais prácticas de greenwashing e cuán
estendido está este en as campañas e informes de sustentabilidade das empresas de
moda seleccionadas. As conclusións deste traballo suxiren que as ferramentas de
engano están altamente propagadas, pero que, con todo, anualmente as empresas
mostran os seus esforzos para reducilas. Finalmente, o traballo pode servir de
inspiración tanto a empresas como a consumidores para un maior coñecemento das
prácticas empregadas no sector e desta maneira, ser capaz de identificalas e evitalas. [Abstract] The main objective of this research work is to carry out a study on the current situation
of the textile sector, making a comparison between a brand representative of sustainable
fashion (SKFS) and another representative of the Fast Fashion model (H&M), a type of
business where the use of greenwashing (a practice oriented to the illusory
communication of an ecological image) is more common. For the analysis of the topic, a
review of the state of the art has been carried out, with the aim of approaching the
concept of greenwashing and the techniques used by companies to deceive consumers.
Once the literature review is completed, a case study is carried out to identify the main
greenwashing practices and how widespread greenwashing is in the sustainability
campaigns and reports of the selected fashion companies. The findings of this work
suggest that greenwashing tools are highly propagated, but that, nevertheless, annually
companies show their efforts to reduce them. Finally, the work can serve as an
inspiration to both companies and consumers for a better understanding of consumers
to become more aware of the practices employed in the sector and thus be able to
identify and avoid them.
Palabras chave
Sector textil
Textile sector
Marketing sostenible
Marketing sostible
Green marketing
Moda sostenible
Moda sostible
Sustainable fashion
Greenwashing
H&M
SKFK
Textile sector
Marketing sostenible
Marketing sostible
Green marketing
Moda sostenible
Moda sostible
Sustainable fashion
Greenwashing
H&M
SKFK
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido