O asociacionismo do maxisterio ourensán no primeiro terzo do século XX
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32069
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como http://creativecommons.org/licences/by-sa/4.0
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
O asociacionismo do maxisterio ourensán no primeiro terzo do século XXTítulo(s) alternativo(s)
Primary school teachers’ associations in Ourense in the early decades of the 20th centuryData
2022-08-08Resumo
[Resumo] Este estudo trata da creación e os propósitos da Asociación Provincial de Mestres en Ourense. Tamén analiza o intenso labor das asociacións dos diferentes partidos xudiciais e o seu funcionamento interno, organización, implicación dos asociados e accións máis destacadas. Os docentes van ver no asociacionismo unha posibilidade para demandar melloras na súa situación profesional e na súa consideración social e tamén un medio para fomentar a solidariedade. Todo iso enmárcase no primeiro terzo do século XX que é un período de importantes cambios no ámbito educativo.
Aínda que, efectivamente, as asociacións de mestres tiñan certa inquietude reivindicativa, tamén é certo que non supuxeron unha preocupación para a Administración, pois actuaban dentro dun marco de respecto á autoridade administrativa e non eran, en absoluto, excesivamente esixentes nin combativas con ela [Abstracts] The article examines the creation and aims of the Provincial Association of Primary School Teachers in Ourense, and the individual activities, structure, organisation, and significant members and actions of the smaller district associations. Associationism allowed teachers the chance to demand improved conditions and status for the profession, and to promote solidarity among them. The research spans the first third of the 20th century, which saw important changes in the field of education. Despite the concerns and demands expressed by the associations, they were not perceived as a threat by the authorities, as they operated within a framework of respect for those in power and were never excessivelydemanding or combative in their relations with them [Resumen] Este estudio trata de la creación y los propósitos de la Asociación Provincial de Maestros en Ourense. También analiza la intensa labor de las asociaciones de los diferentes partidos judiciales y su funcionamiento interno, organización, implicación de los asociados y acciones más destacadas. Los docentes van a ver en el asociacionismo una posibilidad para demandar mejoras en su situación profesional y en su consideración social y también un medio para fomentar la solidaridad. Todo eso se enmarca en el primero tercio del siglo XX que es un período de importantes cambios en el ámbito educativo.Aunque, efectivamente, las asociaciones de maestros tenían cierta inquietud reivindicativa, también es cierto que no supusieron una preocupación para la Administración, pues actuaban dentro de un marco de respeto a la autoridad administrativa y no eran, en absoluto, excesivamente exigentes ni combativas con ella
Palabras chave
Ourense
Mestres
Asociación
Reivindicación
Sentido de clase
Teachers
Association
Demands
Class consciousness
Maestros
Mestres
Asociación
Reivindicación
Sentido de clase
Teachers
Association
Demands
Class consciousness
Maestros
Versión do editor
ISSN
2659-9589
1138-5863
1138-5863