Ecologías de aprendizaje de los docentes universitarios de la rama de Ciencias Sociales y Jurídicas
Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/29304
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Coleccións
- Teses de doutoramento [2162]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Ecologías de aprendizaje de los docentes universitarios de la rama de Ciencias Sociales y JurídicasAutor(es)
Director(es)
González-Sanmamed, MercedesGonzález-Sanmamed, Mercedes (Titora)
Data
2021Resumo
[Resumen]
En esta tesis doctoral estudiamos las Ecologías de Aprendizaje de los y las docentes universitarios de Ciencias Sociales y Jurídicas, analizando los procesos de formación, actualización y desarrollo profesional que han experimentado, a partir de las oportunidades de aprendizaje tanto formal, como no formal e informal, durante su trayectoria personal, académica y laboral.
Para ello, hemos realizado un estudio mixto de carácter exploratorio secuencial que se desarrolla en dos fases: una de corte cualitativo y otra cuantitativo. En la primera fase se realiza un Estudio de Caso mediante 2 entrevistas semiestructuradas para la definición y configuración de las Ecologías de Aprendizaje de los 8 mejores docentes universitarios de Ciencias Sociales y Jurídicas de la Universidade da Coruña. A continuación, en la indagación cuantitativa, se aplica un cuestionario a 471 profesores y profesoras de universidades españolas.
Finalmente, se alcanza el objetivo fundamental del estudio y se establece que, en términos generales, el profesorado universitario es un colectivo muy motivado hacia su labor docente y hacia la investigación; que se autoforma asiduamente gracias a las TIC; que otorga gran importancia a las interacciones personales; y se interesa en cómo mejorar su formación pedagógica para el desempeño de la función docente. [Resumo]
Nesta tese doutoral estudamos as Ecoloxías de Aprendizaxe dos e das docentes universitarios de Ciencias Sociais e Xurídicas, analizando os procesos de formación, actualización e desenvolvemento profesional que experimentaron, a partir das oportunidades de aprendizaxe tanto formal, como non formal e informal, durante a súa traxectoria persoal, académica e laboral.
Para iso, realizamos un estudo mixto de carácter exploratorio secuencial que se desenvolve en dúas fases: unha de corte cualitativo e outra cuantitativo. Na primeira fase realízase un Estudo de Caso mediante 2 entrevistas semiestructuradas para a definición e configuración das Ecoloxías de Aprendizaxe dos 8 mellores docentes universitarios de Ciencias Sociais e Xurídicas da Universidade da Coruña. A continuación, na indagación cuantitativa, aplícase un cuestionario a 471 profesores e profesoras de universidades españolas.
Finalmente, alcánzase o obxectivo fundamental do estudo e establécese que, en termos xerais, o profesorado universitario é un colectivo moi motivado cara ao seu labor docente e cara á investigación; que se autoforma asiduamente grazas ás TIC; que outorga gran importancia ás interaccións persoais; e interésase en como mellorar a súa formación pedagóxica para o desempeño da función docente [Abstract]
In this doctoral thesis we study the Learning Ecologies of university professors of Social and Legal Sciences, analyzing the processes of training, updating and professional development that they have experienced, from formal, non-formal and informal opportunities of learning during their personal, academic and labor career.
To this end, we have carried out an exploratory sequential mixed study that is developed in two phases: a qualitative one and a quantitative one. In the first phase, a Case Study is carried out through 2 semi-structured interviews for the definition and configuration of the Learning Ecologies of the 8 best university professors of Social and Legal Sciences of the Universidade da Coruña. Then, in the quantitative inquiry, a questionnaire is applied to 471 professors from Spanish universities.
Finally, the fundamental objective of the study is achieved and it is established that, in general terms, university professors are a group very motivated towards their teaching work and towards research; that they are assiduously self-forming thanks to ICTs; they confer great importance to personal interactions; and they are interested in how to improve their pedagogical training for the performance of the teaching function.
Palabras chave
Profesores (Enseñanza superior)-España
Enseñanza superior-Evaluación
Tecnología educativa
Ciencias sociales-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Ecologías de Aprendizaje
Profesorado universitario
Formación permanente
Ciencias Sociales y Jurídicas
Desarrollo profesional
Ecoloxías de Aprendizaxe
Ciencias Sociais e Xurídicas
Desenvolvemento profesional
Learning Ecologies
University professors
Professional development
Lifelong learning
Social and Legal Sciences
Enseñanza superior-Evaluación
Tecnología educativa
Ciencias sociales-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Ecologías de Aprendizaje
Profesorado universitario
Formación permanente
Ciencias Sociales y Jurídicas
Desarrollo profesional
Ecoloxías de Aprendizaxe
Ciencias Sociais e Xurídicas
Desenvolvemento profesional
Learning Ecologies
University professors
Professional development
Lifelong learning
Social and Legal Sciences
Descrición
Programa Oficial de Doutoramento en Equidade e Innovación en Educación. 5016V01
Dereitos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España