Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Economía e Empresa
  • Investigación (FEE)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Economía e Empresa
  • Investigación (FEE)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Impact and Value of a Tourism Product: A Hybrid Sustainability Model

Thumbnail
Ver/abrir
sustainability-13-02327-v2.pdf (9.695Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/27725
Atribución 4.0 Internacional
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución 4.0 Internacional
Coleccións
  • Investigación (FEE) [923]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
The Impact and Value of a Tourism Product: A Hybrid Sustainability Model
Autor(es)
Abeal-Vázquez, José-Pablo
Tirado-Valencia, Pilar
Ruiz-Lozano, Mercedes
Data
2021
Cita bibliográfica
Abeal Vázquez, J.P.; Tirado-Valencia, P.; Ruiz-Lozano, M. The Impact and Value of a Tourism Product: A Hybrid Sustainability Model. Sustainability 2021, 13, 2327. https://doi.org/10.3390/su13042327
Resumo
[Abstract] The concepts of social value creation and sustainability are acquiring a growing relevance in the vision shared by the tourism industry’s major stakeholders. Our aim was to determine a hybrid impact-value model capable of measuring tourism product sustainability through the use of indicators and the impact of stakeholder actions during the process of creating and generating products. An initial static vision of sustainability is complemented by a second dynamic vision, based on the measurement of value and change. The proposed model includes the same stakeholders, dimensions and indicators for both approaches. This standardization enhances the robustness of the model and its potential as an analysis instrument. After reviewing the considerable number of possible impact measurement techniques, we opted for the versatile methodology known as Social Return on Investment (SROI).
Palabras chave
Impact measurement
Social value
Sustainability
Indicators
Tourism product
SROI
Hybrid model
 
Versión do editor
https://doi.org/10.3390/su13042327
Dereitos
Atribución 4.0 Internacional
ISSN
2071-1050

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións